xPenny schreef:Ladygiroc schreef:Heb je je zadel al eens na laten kijken?
Je springt in je openingspost een beetje van de hak op de tak![]()
Hij blijft op de voorhand lopen en zodra jij los laat gaat ie aan de rit met je?
Wat ik er nu uit begrijp is dat jij je paard continue tegen houdt van voor, door die contante druk kan je paard niet over de rug komen en gaat hangen op je handen, in dit geval. Als jij je handen opent gaat ie aan de rit, dat is een logische reactie van hem want hij is zijn steun kwijt en dus ook zijn balans.
Je zult opnieuw moeten beginnen. Pak eerst het stuurloze-op-je-handen-hangen-probleem aan. Neem je teugels aan met een licht contact. Zodra jij vind dat hij te zwaar wordt geef je been. Laat je niet verleiden om hem te dragen tijdens het rijden. Als jullie dit onder de knie hebben, dus hij niet meer je handen induikt kun je verder gaan werken. Het probleem met het op de voorhand vallen wordt minder naar mate je verder komt in je training, maar hiervoor moet hij wel op eigen benen lopen en jij moet kunnen loslaten.
Dankjewel voor je informatie!![]()
Ga hem morgen eens rijden met losse teugels, en rijden totdat hij vanzelf terug komt.
Ook als hij in galop een ritje met me gaat maken?
En zodra hij rustiger is, ga ik van hem vragen.
Wil graag dat ik hem wat meer vooruit moet rijden, zodat ik hem van voor ook hogerop kan laten lopen.
Want vaak als ik nu wat vraag van hem, dan loopt hij op de voorhand en lijkt het alsof die erg hangt van voor.
Lieve meid, je bent er nog lang niet aan toe om je paard 'van voor hogerop' te laten lopen.
Ik zou persoonlijk de hele galop laten wachten tot je draf in orde is.
Zorg er eerst maar voor dat je kunt sturen, gas geven en remmen op jouw hulpen.
Wat andere aangeven om je teugels helemaal los te gooien en wachten tot ie terug komt zou mijn idee niet zijn. Ik heb er ook 1 die dan echt niet terug komt. Die gaat alleen maar harder en wordt niet moe.. ik zeg een lichte verbinding zonder er echt druk op te hebben. Als hij sneller wilt gaan draven of in de galop valt probeer je hem in 1e instantie terug te rijden met je zit, dus langzamer lichtrijden. Lukt dit niet zul je hem toch moeten ondersteunen met een ophouding, reageert hij daar niet op zet je hem helemaal stil, ho is ho!

, bij het reageren is de druk dan ook direct weg.