mijn verzorgpony springt niet WAT NU??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:39

k rij 7 jaar, maar ik rij niet in een beginners groep hoor mensen xd ik ben zelf 13 jaar en rij bij kinderen van 17 en doe mee aan L1 wedstrijden en mijn moeder ridj zelf oo ksuper goed en heel lang en ze geeft mij soms ook les duss... jaa (niet om op te scheppen hoor )

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:42

het kan toch niet aan mij lichen als die pony gewoon niet kan sprignen ?? hallo hij heeft 6 jaar lang op de wei gestaan en kon niks hij kan nu rijden ongever anderhalfjaar en hij loopt gemakkelijk over balkjes heen e jullie zeggen dat het MIJN SCHULD IS ?? en een instructrice weet ook niet alles hoor.. we izjn toch ook maar mensen

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:42

datbenik13 schreef:
okee. maar waarom deed ze het eerst dan wel ? en zonder ruiter doet ze hetook niet dus dan kan het toch neit aan mij lichen ??

Wel dus, pony doet het als jij er niet opzit WEL. En zodra jij dr opzit NIET meer.
Zou je deze vragen even willen beantwoorden?
1)Hoelang rijd jij de pony al?
2)En hoevaak per week?
3)En wat doe je zoal als jij er bent?
4) Rijd je officieel L1 of onderling L1?
Laatst bijgewerkt door Fennee op 29-11-11 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:43

Dan vraag je je moeder toch om hulp?

Dat je lang rijdt, dat betekend niet dat je ervaring heb. En als je L1 rijdt, dan weet je dus de basis van dressuur, dat is wat je nodig hebt voor springen. Maar ik vraag me af of je echt L1 rijdt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:44

datbenik13 schreef:
het kan toch niet aan mij lichen als die pony gewoon niet kan sprignen ?? hallo hij heeft 6 jaar lang op de wei gestaan en kon niks hij kan nu rijden ongever anderhalfjaar en hij loopt gemakkelijk over balkjes heen e jullie zeggen dat het MIJN SCHULD IS ?? en een instructrice weet ook niet alles hoor.. we izjn toch ook maar mensen

Een instructrice weet inderdaad niet alles, maar ga er maar vanuit dat ze meer weten dan dat jij nu denkt.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:44

datbenik13 schreef:

Ik zeg niet dat het jou schuld is, maar je stelt hier wel de vraag van waarom springt mijn verzorgpony niet?
Dan kunnen wij veel zeggen, maar we kennen jou niet, je pony niet en weten verder ook niets over jullie als combinatie en de daarbijhorende begeleiding.
Als je L1 dressuur rijdt betekent dat niet automatisch dat je ook goed kan springen en rijtechnisch alles kan.

De pony kan ergens last van hebben, maar hij kan het ook moeilijk vinden, en dan is het zaak dat er iemand die er verstand van heeft een keer kan helpen.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:47

nou ik rij echt l1 oor vraag maar aan lien8 die weet het wel enne die vragen:
ik rij nu al ongeveer driekwart van het jaar op haar
dat verschild, de ene keer 4 dagen en de nadere keer 2 dagen.
ik rij dressuur en buitenritjes doe ik ook vaak en zonder zadel poetsen, wandelen eigenlijk alles wel, vrijheidsdressuur weet ik veel wat allemaal in iedeervegal wel veel xd
nou ik rij wel echt L1 EN ALS JE HET NIET GELOOFD DAN TOCH NIET XD

AnneJa

Re: mijn verzorgpony springt niet WAT NU??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:49

hoe ken jij lien8 dan?

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:50

die rijd bij mij op de manege (reed)

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:50

datbenik13 schreef:
nou ik rij echt l1 oor vraag maar aan lien8 die weet het wel enne die vragen:
ik rij nu al ongeveer driekwart van het jaar op haar
dat verschild, de ene keer 4 dagen en de nadere keer 2 dagen.
ik rij dressuur en buitenritjes doe ik ook vaak en zonder zadel poetsen, wandelen eigenlijk alles wel, vrijheidsdressuur weet ik veel wat allemaal in iedeervegal wel veel xd
nou ik rij wel echt L1 EN ALS JE HET NIET GELOOFD DAN TOCH NIET XD

Oke! Ja ik geloof wel dat je L1 bent hoor. Ook met deze pony of met een andere pony.

Ikzelf heb een eigen pony die eerst ook niet wou springen. Toen ben ik veel gaan nadenken en toen kwam ik erachter dat het aan mij lag ik dacht namelijk dat ze er niet over woomdat ze steeds weigerde. En wat doet mn pony dan: juist ja doen wat ik denk.
Mag ik vragen hoe jij op de hindernis afrijdt? Met welke gedachtes rijd je dr op af?

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:52

hoe bedoelt u ?? ik rij gewoon erop af geef het laatste stukje been en dan probeert ze haar benen op te trekken maar ze schopt r gewoon tegen aan. en ik doe echt mijn best wel. en ja ik doe wel L1 XD

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:53

@Linnettaaaa: Probleem is dat deze pony nu ook niet meer springt zonder ruiter. Daarom instructeur erbij halen. Niet zelf gaan proberen.

Lien8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:54

als ik spring denk ik altijd: okej we kunnen het en dan gaat het eigenlijk altijd goed..

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:55

datbenik13 schreef:
hoe bedoelt u ?? ik rij gewoon erop af geef het laatste stukje been en dan probeert ze haar benen op te trekken maar ze schopt r gewoon tegen aan. en ik doe echt mijn best wel. en ja ik doe wel L1 XD

Ik bedoel wat denk jij als je naar de hindernis rijdt? Denk je dan: We gaan er gewoon over en de pony moet zich niet aanstellen of denk je van als ze maar niet gaat weigeren. Dat breng je namelijk met je zit enzovoort over.

En noem me maar gewoon je hoor! Ik ben namelijk ook nog maar 13,haha

Maroescha; Ja dat snap ik maar als je instructie erbij haalt die kan niet je gedachtes veranderen... Vandaar dat ik het vraag.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:56

hahaha die reactie is goed lien. maar mensen ze probeert het wel ze trekt haar voetje op maar dan loopt ze erna gewoon er door heen xd

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:57

nee ik ben totaal niet bang.. echt niet mijn opa heeft een heel groot ongeluk gehad enzo maar ik ben echt niet bang.. ik zou als het ware zo op een jong paard stappen en ik heb heel veel vertrouwen in haar dus ik doe oo kwel alles met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:58

Hoezo zouden er gedachtes veranderd moeten worden? Er moet gewoon uitgelegd worden hoe zo iets werkt en waarom die pony nu niet springt. Dat heeft weinig met gedachtes veranderen te maken.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 20:58

maar e kon het eerst wel en het ging ook goed met mij maar toen oppeens niet meer. maar ze heeft ook geen ongeluk of dergelijkt gehad :S

Lien8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 20:59

misschien heeft ze de kracht er gewoon niet voor? volgensmij verhelp je dat met vaak doen of niet? xd haha nee datbenik13 is indd niet bang

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:00

Er kan lichamelijk iets aan de hand zijn, het kan zijn dat jij haar in de weg zit wanneer je erop zit en dan wilt springen waardoor ze een angst heeft opgebouwd.

Waarom wil je niet gewoon mijn advies aannemen en een instructrice erbij halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:00

Lien8 schreef:
misschien heeft ze de kracht er gewoon niet voor? volgensmij verhelp je dat met vaak doen of niet? xd haha nee datbenik13 is indd niet bang

Vaak doen zal in dit geval niet helpen, omdat ze niet springt. ;) Door het dus wel te doen maak je het voor deze pony geen prettige ervaring.

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:01

nee haha ik heb zo vaak gevallen maar spring er altijd weer op en indy heeft mij teidens de oefendag ook er 3 keer afgegoit maar nogsteeds ging ik erop !

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:01

datbenik13 schreef:
maar mensen ze probeert het wel ze trekt haar voetje op maar dan loopt ze erna gewoon er door heen xd

Dan denk ik dat het gewoon luiheid is en/of uitproberen. Ze doet denk ik alsof ze het moeilijk vind maar stiekem kan ze het dus wel gewoon. Gewoon aanpakken en boos worden *duikt weg voor de overige bokkers*

datbenik13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-11 21:02

nou omdat die mensen het heel vaak ook niet weten. ik heb ook springles maar die mensen geven helmaal nie altidj zo goed lesh oor.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-11 21:02

Ah ze springt dus wel maar stoot de hindernis om? Dat kan een rijtechnisch probleem zijn, maar kan evengoed ook een gebrek aan kracht zijn. Daarnaast kan het ook een inschattingsfout zijn. Er zijn dus heel veel verklaringen, maar met een instructeur kan je eerst bekijken of het jou fout is, en zo niet, dan kan je verder zoeken samen met je instructeur naar een oplossing. :)

Maar dat zij ze je er 3 keer afgooit dat zegt toch eigenlijk genoeg? Of ben ik nu gek?
Toen ik met mijn verzorgpony er 3 keer aflag in een uurtje, heb ik een half jaar niet gesprongen en ben ik alleen dressuuroefeningen gaan doen, waarna toen ik weer begon elke keer foutloos rondkwam. :)