Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
1Boefje schreef:Vind het zo leuk dat iedereen begint over die longeerlijn.
Ik heb nu 4 jaar een draver en wat ik ook doe, al ga ik op mijn kop staan, aan de longeerlijn springt hij echt never in galop!
Mn bijrijdster lukt het wel in de bak, maar dat is ook geen succes.
Jullie moeten niet vergeten dat je voor het leren galop bij een draver gewoon en massa's tijd moet hebben en de juiste tactiek (die ik dus niet heb).
Ik ben er vanaf gestapt, dan maar geen galop. Mij te ingewikkeld en vrij kansloos het hem aan te leren.
Als ik hier in de buurt iemand zou kennen met de juiste kennis, dan zou die mij mogen helpen!
1Boefje schreef:Vind het zo leuk dat iedereen begint over die longeerlijn.
Ik heb nu 4 jaar een draver en wat ik ook doe, al ga ik op mijn kop staan, aan de longeerlijn springt hij echt never in galop!
Mn bijrijdster lukt het wel in de bak, maar dat is ook geen succes.
Jullie moeten niet vergeten dat je voor het leren galop bij een draver gewoon en massa's tijd moet hebben en de juiste tactiek (die ik dus niet heb).
Ik ben er vanaf gestapt, dan maar geen galop. Mij te ingewikkeld en vrij kansloos het hem aan te leren.
Als ik hier in de buurt iemand zou kennen met de juiste kennis, dan zou die mij mogen helpen!
Lusitana schreef:Wat je moet onthouden is dat de galop geen snellere gang hoeft te zijn en je ook niet de hulpen zo moet geven dat er sneller gegaan wordt, want ze kunnen dan natuurlijk gewoon heel hard draven. Je moet het eigenlijk zien als een gang met een andere beenzetting, en het paard inhouden. Twee handen goed naar buiten (dus naar links voor rechtergalop en naar rechts voor linkergalop) brengen helpt het gewicht op de buiten schouder gooien, en de binnenkant vrijheid geven om aan te springen. Halve ophouding kruis aantrekken en weer vrij.
Als het eerst aan de longe geoefend is, gebruik je de stemhulp erbij om het verband te leggen.
Lusitana schreef:Het kan echt in 1 sessie, als je handig bent, om het knopje er op te zetten. Ze zegt niets over HOE hij dan galoppeert!
Uiteraard is "in galop zetten" niet hetzelfde als "keurig galopperen". Daar gaat wel tijd in zitten.