Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
heeft ze geen brok bij nodig. Overigens die tip van een paar stappen draven en dan weer stappen zou ik bij die van mij niet doen (als je heel hard wil, wel doen, en als je wilt dat ze heel heet wordt en heel boos
) Citaat:De bedoeling is dat het paard leert wachten op de ruiter en niet zelf innitiatieven gaat ontwikkelen. En heet worden is niet erg, zo lang je dat maar kunt controleren.
Als ik er vanuit mag gaan dat dit paard gezond is zie ik enkel een rijtechnisch probleem. Het is juist heerlijk om zo'n gevoelig paard te hebben. Het is juist de kunst om dat te behouden en dan te leren alle tiptoetsen te bedienen!
ik houd er ook wel van, van sensibele, hete paarden, sterker nog, vindt het geweldig
Sharona95 schreef:sourih schreef:het kan zijn dat er iets mis is met het zaadel dat hd ik ook is ze nog jong???????
en hoevaak berijdje haar per week?????????
Zoals ik hierboven al zei, ze is 6 en het zadel lijkt perfect te passen, maar hier kan ik naar laten kijken. ik rij haar zelf 5x per week en een z-dressuur ruiter rijdt haar 1x per week..griebels schreef:Wat heeft ze voordat ze van jou was gedaan?
Ze was van een vrouw die verder met haar wilde, alleen werd haar zoontje ziek, toen heeft iemand haar gekocht en is met haar verder gegaan om te verkopen, ik heb haar van die gene gekocht. Heel veel heeft ze dus niet gedaan! Ze is nu al wel een jaar onder het zadel.Amanda schreef:Ik zou het krachtvoer eens halveren (de brok) en het ruwvoer verdubbelen.
Wel opletten dat ze geen tekorten gaat krijgen, dus eventueel aanvullen met een multivitamine.
2 kilo is op zich niet gek voor zo'n groot paard, maar misschien haalt ze er wel heel veel energie uit.
1/2x per dag kuil is echt te weinig. 3/4 x per dag is beter.
Loopt ze overdag ook buiten of staat ze op stal?
Ja dat voerschema is hoe ze het daar op stal doen.. ik weet niet of ze het willen veranderen, met het ruwvoer etc.
Waar kan ik die multivitamines uithalen? Nee klopt.. Alleen zit ik dus ook met het voerschema.. ik zou evt kunnen vragen of het kan/mag..
Pytje schreef:Dat kan natuurlijk altijd.
Ik wil ook even inhaken op het rijden van veel overgangen. Als een paard echt heet en druk is, wordt het alleen maar erger. Ik heb die tip ook een aantal keer gehad en geprobeerd en het werkte alleen maar averechts. Kan zijn dat het bij dit paard wel helpt, dat is een kwestie van proberen, maar verwacht eerlijk gezegd van niet.