Help Te ver achterin het zadel zitten met lichtrijden.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

woollieh

Re: Help Te ver achterin het zadel zitten met lichtrijden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:56

Wat ik had was dat het diepste punt van het zadel tever naar achteren lag. Ik belande daardoor dus achterin het zadel.

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 14:59

jazzgps schreef:
Germie, de fotos krijg ik niet op bokt. het bestand is te groot.

tip: tinypic!!!!

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 15:08

Adamootje, dat heb ik geprobeerd maar het bestand. krijg ik gewoon niet kleiner.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 15:10

woollieh schreef:
Wat ik had was dat het diepste punt van het zadel tever naar achteren lag. Ik belande daardoor dus achterin het zadel.

Ik heb er trouwens geen last van als ik op andere paarden aan het rijden ben ,maar die paarden worden ook met een ander zadel gereden.
Het zadel is helemaal in orde zo ver ik weet. ik steek alleen mijn voeten naar voren af ,dat heeft er wel mee te maken dat ik achter in het zadel te recht kom. mijn pony is heel rond om het maar zo te zegen kwa bouw ,en mijn paard is een heel stuk smaller , dus bij mijn pony heb ik veel meer hou vast :P

woollieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 16:38

Mijn zadel lag ook helemaal perfect, alleen het diepste punt hoort in het midden te liggen voor je eigen balans. Dat lag dus iets verder naar achteren. Mijn kussens zijn dus aan de achterkant iets opgevuld waardoor het diepste punt in het midden kwam te liggen. Als je achter in het zadel terecht komt steek je naar mijn idee al snel automatisch je benen naar voren.

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 19:05

woollieh schreef:
Mijn zadel lag ook helemaal perfect, alleen het diepste punt hoort in het midden te liggen voor je eigen balans. Dat lag dus iets verder naar achteren. Mijn kussens zijn dus aan de achterkant iets opgevuld waardoor het diepste punt in het midden kwam te liggen. Als je achter in het zadel terecht komt steek je naar mijn idee al snel automatisch je benen naar voren.

Mijn zadel is verder in orde. :D ik vind het moeilijk om mijn benen op de goede plek te houden ,

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-11 22:51

jazzgps schreef:
Germie, de fotos krijg ik niet op bokt. het bestand is te groot.

hebt je mijn post net gelezen? Of lees je daar steeds overheen? Via www.imageshack.us kun je foto's uploaden, je kunt ook geen foto's rechtstreeks op bokt uploaden

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 22:56

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 19:49

peacehorses, je emailadres werkt niet,

Vanochtend toen ik aan het rijden was ,heb ik er op gelet hoe ik aan het lichtrijden was,
En als ik daar op let, kom ik niet meer achterin het zadel te recht. :D

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 20:57

uuh.. nou hier werkt hij gewoon 8)7 ik zal 'm zo nog even een keer mailen, voeg me maar toe op msn dan (als je dat hebt). Dat gaat ook wat sneller met versturen

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-11 21:10

je Emailadres doet het niet, ik ga van de week nog even proberen om de fotos.
Op de computer te krijgen. ;)

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-11 21:54

Het is al eerder geopperd, en krijg je fotootje niet geopend, en vraag me dus echt af of je zadel aan de voorkant niet te smal is, waardoor het wat achterover kiepert. Hoeft maar om een klein beetje te gaan en dan krijg je zo'n zit. Zeker omdat je zelf zegt dat je dat in andere gevallen niet hebt. Dus TS, kun je je best doen een fotootje van je zadel zichtbaar te plaatsen?

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 15:42

Mijn stijgbeugels zaten ongelijk aan een kant, hoe dat nou is gebeurd, :+
Nu zit ik ook weer fijn rechtop met het lichtrijden, en ik kom bijna niet meer achterin het zadel te recht. :D

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 21:01

Maak dat de kat maar wijs }>

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-11 22:17

noudy schreef:
Maak dat de kat maar wijs }>

ga zelf maar is met ongelijke stijgbeugels rijden, dan merk je het verschil wel hoor ;)

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-11 22:49

ik ga met ongelijke stijgbeugels ook niet verder achterin het zadel zitten, ik ga er wel scheef van zitten over het algemeen :+ maarja ieder z'n ding natuurlijk

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 11:53

germie schreef:
Sommige zadels zorgen dat je altijd een stoelzit hebt, en dan kun je nooit goed lichtrijden. Het dieptepunt van het zadel ligt dan verkeerd. Maar hiervoor moet ik wel een foto zien.

daar doelde ik ook meer op, door de beugels korter te doen kun je dat soms een beetje opvangen. als een zadel te groot voor je is krijg je dat ook vrij snel

jazzgps

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 13:10

66996236 , Het zadel is inderdaad te groot voor mij ,
Omdat ik best wel wat ruimte over heb ,vind ik het soms moeilijk om in het midden van het zadel te gaan blijven zitten.