Ik heb een 'diesel' paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marije_jiplover

Re: Ik heb een 'diesel' paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 22:17

Ik heb ook een diesel, maar mijn haflinger is inmiddels bijna 24. Als ik in de bak ga rijden, week ik hem vaak los concert zadel of hoofdstel, los in de paddock, lekker stappen, draven en galopperen o beide kanten, dan nog 'ns lekker rollen en dan een poosje rust. Daarna poetsen en opzadelen en dan in de bak aan het werk. En dan alsnog eerst veel stappen en de achterhand activeren, als de motor aangezet is, volgt de rest van het lijf vanzelf.

Ben het niet met deess eens dat mijn pony dan in de tussentijd niet met mij bezig is, of de baas over mij speelt.
Zijn lijf kan op dat moment gewoon niet mee dan hij me op dat moment geeft.
In het bos gaat hij soms na 10 minuten al ' aan', sinds pas na 3 kwartier. Dat betekent gewoon luisteren nader je paard en de tijd nemen en plannen bijstellen.

deess

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:44

hoi :) denk dat we het over 2 verschillende dingen hebben hier hoor! heb zelf ook een diesel staan,mijn 17 jarige ruin met lichte artrose. denk je dat ik hem ook gelijk aan t werk zet? natuurlijk niet, hij heeft een kwartiertje nodig om rustig op te warmen,en zn "stramme botten" in beweging te krijgen. na een half uurtje loopt hij weer op zz zwaar niveau *\o/* , maar als ik begin met hem hoop ik dat er niet te veel mensen kijken..maarr wel vanaf het eerste moment dat ik hem oppak verwacht ik nageeflijkheid.dat is ook het beste,opwarmen met een ontspannen lage hals in een rustig tempo. de diesel waar ts het over heeft, is een paard wat zoals ik het begrepen heb niets mankeert,niet stijvig of strammig e.d is,maar gewoon niet meteen bereid is nageeflijk te lopen. en mijn eerst post is bedoeld voor zo'n eigenwijs/ niet werkwillig geval.ik blijf bij mijn mening, niet laten dieselen,maar hup aan t werk met dat luie ding dat jou eigenlijk het eerst half uur probeert te negeren.. ;) succes, groetjes deess :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 23:46

ik heb een hybride! :+