Vonnie84 schreef:Ik wil even inhaken op het bericht van DiekeC. En niet om haar af te kraken, maar om de andere kant te belichten.
Ook ik heb iemand van Happy Athlete laten komen voor mijn paard. Eigenlijk voor mijn andere paard, maar dit paard dan ook maar meteen. Hij had nergens last van, maar puur als check. Bij hem kwam eruit dat hij achter z'n "broekspieren" vast hield. Dus dat heeft ze los gemaakt. Mijn paard liep daarna echter helemaal niet lekker meer! Achteraf kwam dit omdat hij spat had en die spieren dus "verkeerd" gebruikte, om die gewrichten te ontzien. Ik had er dus beter vanaf kunnen blijven eigenlijk. Ik wil hiermee absoluut niet Happy Athlete afkraken!! Helemaal niet. Maar gewoon de andere kant laten zien. Je hebt oorzaak-gevolg. En vaak is de oorzaak alleen met echo/röntgen/thermo/etc. te zien of uit te sluiten. Daarna kun je van buitenaf de binnenkant van je paard beïnvloeden, door massage's, osteopathie, zadels, andere rijtechnieken enz.
Ben het trouwens ook eens met de opmerkingen over het rijden. Maar omdat je paard ook niet lekker loopt buiten het rijden om, zou ik eerst je paard na laten kijken. Daarna idd iets aan je rijstijl veranderen.
En stevig contact/zwaar op de hand/niemand die het voor elkaar kreeg....... Zegt veel over de kunde van iedereen die er mee bezig is geweest... Elk paard is licht te rijden!
Fijn dat je ook de andere kant laat zien, daar ben ik blij mee.

Over het rijden, je mag het eens komen proberen hoor..

Er hebben genoeg mensen op gezeten die écht wel weten waar ze mee bezig zijn..

Maar er zijn mensen die daar veel beter in zijn dan ik.
maar ook bij klassieke dressuur is rechtrichten een belangrijk onderdeel