Oplossing gezocht voor supersterke, halsschuddende pony!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:27

Als hij echt niet lichamelijk of aan zijn tanden of aan zijn tuig mankeert, zou ik hem gewoon eens vlink aanpakken. Als het meisje eraf valt weet de pony dat natuurlijk. Zou er niet een ouder iemand op kunnen rijden om hem eens aan het werk te zetten en ''aan te pakken''? Mischien is het idd een soort tic, maar hoe heeft die pony dat ooit ontwikkeld? :+

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 18:35

hallo annelinnie,
ik ben bezig met mijn 4 jarige pony waar ook welsh in zou zitten en hij kent de hulpen maar moet doorgereden worden
waneer het voor hem saai of moeilijk word doet hij dit ook.
ik heb dit al een heel eind kunnen stoppen door een martingaal (zelf kleiner gemaakt vanwege korte nek) te gebruiken.
het probleem is welliswaar niet weg maar wel minder mijne deed het voornamelijk om hoog zodat ik bijna een kopstood kreeg ook doet hij dit in de wei maar is het meer plezier.
ik heb ook alles na laten kijken tandjes spieren etc en dat bleek in orde te zijn dus dat zei je denkt aan anthousiasme klinkt voor mij niet gek want dat was bij mij ook eerste gedachte.
wat ik meestal ook doe is hem flink door laten lopen bvb in draf over laten gaan op zo n moment wat niet altijd lukt maar vaak wel werkt.

ik hoop dat je een goed oplosing vind mischien voor mij ook een oplossing kan zijn :)

groetjes rowanda

annelinnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 21:40

Filmpje kan niet eerder gemaakt worden dan zaterdag: voorproefje!

Kijk wat er met het bonte paard gebeurd op 0.7 sec en 0.12 sec. daar zwaait het dier ook met zijn hoofd, alleen de pony doet dit iets extremer!

Het is geen hadshaking syndrome! Het is niet zo frequent en komt dus alleen tegen het einde voor, is sterke en vaak verveldende pogingen.

En ja, ik ga er op school ook eens een balletje over opgooien, hopen op een oplossing!

En nou, je weet hoe het zit met de tanden.. Bovendien heb ik nog nooit een pony gezien die zo lenig en vaak om kan rollen.. dat zou ook niet echt kunnen duiden op rugproblemen..

Verder is de pony wel braaf als er even iemand anders van mijn leeftijd, of ik erop zit, maar het is toch niet de bedoeling.. Dus wat kunnen we doen om mijn kleine buurmeisje net even die makkelijkheid of extra kracht te geven..??