Explosief paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

liesdix

Re: Explosief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-11 11:32

In het bos heb ik op een smal boswegje niet de ruimte om een volte te maken. Ik laat hem bijna altijd los, en dan loopt hij ook mooi ontspannen, niks in mijn hand. En daarna ja dan gebeurt het, daarvoor is vaak geen spanning waar te nemen. Soms wel wat ontdeugendheden zoals zelf vertrekken, eens een sprong,... .Als ik snel genoeg kan ingrijpen dan kan ik hem uit de rengalop houden. Maar vaak verrast hij me zo dat ik het totaal niet voelde aankomen en dan is het te laat.

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-11 14:49

Goed voorwaarts houden op stressmomenten en een iets strakke martingaal erop als je naar buiten gaat en op momenten dat je je niet zo zeker voelt.. Ik heb dit probleem ook gehad. Paard werd compleet onbestuurbaar en zorgde voor heel gevaarlijke situaties. Is misschien niet de leukste oplossing, maar zorgt wel dat je hem beter in de hand hebt, en werkt niet in als hij ontspannen aan een lange teugel loopt.

liesdix

Re: Explosief paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-11 08:22

Ik weet niet op een martignaal helpt, hij maakt zijn hals gewoon heel lang als hij vertrekt. ALs hij wilt gaan, gaat hij volgens mij gewoon, met of zonder hulpteugels