Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
montyjansen schreef:Paard steigert niet omdat hij het leuk vind of om er onder uit te komen, pijn in zijn lijf wel.
Dat weten ze echt heeeeeel erg goed hoor.
Ariebren schreef:Wanneer komt een paard omhoog, of steigert een paard ?
In het spel onderling bij hengsten is het een stukje training op overleven.
Lekker tegen elkaar aan steigeren en dan de happen in de voorknieen.
Bij een rijpaard is het ook een beetje overleven.
Een paard heeft vier mogelijkheden in bewegen, links, recht, vooruit en achteruit.
We noemen dat deuren, zet je een deur open dan gaat het paard die kant op.
De western maakt daar gebruik van om een paard te sturen.
Maar het vijfde deurtje is omhoog als alle vier de deuren dicht zitten.
Het rijpaard onder de man komt omhoog als hij geen kant meer uit kan.
Dus teugel strak, zweepje en benen om te drijven.
Alle vier de deurtjes zitten dicht, dus het paard komt omhoog.
Eva_D schreef:Jongens ik vind t ook een beetje kortzichtig dat even zo vanaf je computer te beoordelen.
Er zijn ook echt paarden die steigeren gewoon als een machtsmiddel gebruiken omdat ze simpelweg geen zin hebben om te werken of te luisteren.
Eva_D schreef:Jongens ik vind t ook een beetje kortzichtig dat even zo vanaf je computer te beoordelen.
Er zijn ook echt paarden die steigeren gewoon als een machtsmiddel gebruiken omdat ze simpelweg geen zin hebben om te werken of te luisteren.
Eva_D schreef:O dus elk gezond paard goed gereden wordt wilt altijd maar werken en doen wat jij zegt?
En zal het nooit kunnen steigeren of op een andere manier protesteren?
Je hebt ook dominante paarden hoor, en paarden met verschillende karakters.
Ik vind het goed als er eerst naar de gezondheid word gekeken, en dan naar de ruiter, en dan pas naar het paard, maar stellen dat het daar altijd maar aan ligt vind ik ook onzin.
Dan ligt het aan de ruiter in de vorm van dat het paard er een loopje mee neemt of iets dergelijks, als je het zo door wilt trekken.
midgie schreef:Heeft de DA ook naar de techniek van de ruiter gekeken?? hoe de hulpen gegeven worden het bit gebruikt word enz enz zijn zoveel redenen waarom het paard kan steigeren en vaak is het probleem de ruiter, de oplossing is dan vaak om helemaal terug te gaan naar de basis en gaan zoeken waar het fout is gegaan.
maar dan nog ligt de fout 9 van de 10 keer bij de ruiter. Eva_D schreef:Er zijn ook echt paarden die steigeren gewoon als een machtsmiddel gebruiken omdat ze simpelweg geen zin hebben om te werken of te luisteren.
Sieppus schreef:Als je door hebt dat hij wil steigeren hem een goede mep met de zweep over de billen doen, dan gaat hij voorwaarts.