Bonita_Bon schreef:JJane schreef:Een haflinger heeft een flinke bos haar op zn nek, daar kan je je goed aan vast houden. Laat hem even lekker rennen, wordt hij vanzelf rustig. Iedereen krijgt er zin in op het strand ook honden en kinderen. En jou pony moet rustig aan doen. Vind het gewoon een beetje zielig voor hem.
Ja daaag! Daar krijg je pas gevaarlijke projectielen van. Oeh strand hij wil: ga maar doei!
Echt no way! Ik rij bijna dagelijks over het strand en wat voor paard ik ook bij me heb we gaan pas in rengalop als hij stap, draf EN galop normaal doet, ik ben nog nooit bang geweest maar ik hou te alle tijden de controle. Dat ben ik mezelf, mijn paard en mijn omgeving verschuldigd. Lekker laten gaan als ze willen is een accident waiting to happen. Dribbelen/wegspringen/draaien/steigeren? Lekker blijven stappen, voor zover mogelijk met ontspannen/lange teugel om de ontspanning terug te krijgen.
Wat een ondoordacht commentaar om te zeggen dat ze zn manen vast moet houden en moet laten gaan als ie er even zin in heeft.
ik reed vroeger veel over het strand.
en ik ging ook vaak flink vol gas mar alleen als ik het wilde en wanneer ik zeker wist dat er genoeg ruimte was tot stoppen(wil geen mensen onder racen of loslopende honden achter me aan). en daarna stapten onze paarden flink tevreden met een lange teugel heerlijk verder.
dit vond ik de ultieme beloning na hard werken.