zodiacje schreef:aangezien jij al mijn tips al hebt geprobeerd kom ik maar op 1 ding uit; pure schofterigheid.
Je paard kan nog zo doen alsof ze bang is, doe er een hartslag meter om en je komt erachter dat
er eigenlijk niets aan de hand is. Heb dit met mijn werk vaak zat meegemaakt.
Imo is dit allemaal poppenkast.
Ik zou ook zeker stoppen met er aandacht aan geven. Jouw paardje haalt daar wat uit en jij blijft dat voeden.
Enige wat je nog zou kunnen doen is er iemand anders op zetten en niets zeggen over die hoek.
Op die manier sluit je uit of het aan jezelf ligt zoals mijn voorganger voorstelt.
Ik zou iig zorgen dat je paard normaal die hoek in gaat. En dan niets belonen oid want zo bijzonder is die hoek niet.
Overigens betekend dat niet dat je per se direct al die hoek in moet gaan.
Direct erop af sturen zal vast geen resultaat geven.
Afwenden voordat je paard over die hoek nadenkt, een volte maken en die volte steeds wat groter maken.
Zonder zelf te veranderen in wat je doet.
Houd je paard bezig op die volte en stuur m zo, met wat binnenstelling, steeds dichter bij die hoek.
Uiteraard kan je ook tussendoor even rechtdoor langs de andere kant van de bak.
Op het moment dat jouw paard weg probeerd te komen van die hoek
haar neerzetten waar je haar wilt hebben en doorgaan zoals je bezig was.
Zij maakt er al een poppenkast van, ga daar zelf niet aan mee doen.
En, met het risico dat ik bokt over me heen krijg, een tik met de zweep hoort daar imo ook bij als ze niet voor je been opzij gaat.
succes!
Mijn pony wou ook op een bepaald punt in de bak niet meer voorbij (open stuk in de bakrand, meter of twee tot de uitgangsdeuren).
Mijn lesgever is er op gegaan, en heeft jouw punt zowat toegepast.
Hij heeft haar zelf door die plek laten lopen (oke, ze deed het met een sprongetje
). Toen stond ze er doodkalm bij.
Sindsdien geen problemen meer.