Wikke404 schreef:er heeft 1 jaar geleden iemand met meer dan 16 jaar rijervaring op gereden.
die veel pony's heeft beleerd.
maar dat ze is er niks anders van geworden?!
ik denk dat we haar tijdelijk maar naar een of ander (her) opvoed/rij stal moeten doen!!
Ook een jaar geleden had je er dus al 2 jaar lang problemen mee...Iemand kan nog zo goed kunnen rijden (waarmee ik niet wil zeggen dat iemand met 16 jaar ervaring goed kan corrigeren, nogmaals dat is echt een vak apart) maar in te korte tijd krijgt ook een ervaren iemand het niet voor elkaar. Degene die de pony eventueel zou corrigeren moet namelijk eerst het oude patroon doorbreken, dan nieuwe dingen aanleren en dat vervolgens nog bevestigen, anders valt ze per direct terug in haar oude patroon.
Als je die vier maanden die je haar gegeven hebt nou volledig gebruikt om haar om te laten scholen door een goede africhter, die jou na verloop van tijd (dus de laatste maand bijvoorbeeld) ook nog begeleid met het rijden (want als je pony geleerd heeft maar jij daar niet in mee gaat lukt het nog niet natuurlijk) dan denk ik dat je er een prima pony aan over kan houden...Maar wel kritisch zijn waar je ze heen brengt hoor, echt iemand met verstand van zaken, rust en geduld en goede referenties zoeken!