Verkeerde galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lovelyhous

Re: Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 19:10

Dit heeft een paard bij ons op de manege ook, maar dan rechts om.
Wat daar helpt is resoluut de overgang rijden en we hebben een trucje
we rijden dan eerst een gebroken lijn met hem en wanneer hij 1 voet op de hoefslag zet galapeer je aan.
En van de rest rustig blijven zitten, en goed de hulp geven:)

Succes erme

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 08:34

aerdenhout1 schreef:
_ENGEL_ schreef:
@ doei: hij springt voor verkeerd aan

@ princes max: die tip kreeg ik ook en ga ik ook zeker onder begeleiding proberen.

`Hij springt alleen voor verkeerd aan zeg je? Dat is dus over kruist en dat kan weer te maken hebben met een rug probleem.

Ik denk idd ook dat je eerst moet gaan uitsluiten of je paard geen rugprobleem heeft. Overkruist aanspringen kan idd met rugproblemen te maken hebben, en daarbij springt hij aan de longe ook nog eens verkeerd aan. Zie je hem op de wei wel eens galopperen? Galoppeert hij dan zowel in de rechter als linkergalop?

brandus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 22:40

Probeer eens vanaf de rechterhand van B naar H bijvoorbeeld te wenden en dan net voor de hoek dus net na H aan te galopperen. Dat lukt bij onze pony goed. Daarbij een beetje buitenstelling vragen.

NinaHeutink

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:09

op volte??

Criiistel

Re: Verkeerde galop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 23:04

mijn paardje had dat ook alleen dan de rechter galop.
ik heb het eruit gekregen met op bij E of B afwenden en dan op de hand dat je wil, helemaal rechtdoor rijden tot de letter en dan net voordat je wil afdraaien de hulp geven, soms deed ie dit ook niet en dan terug nemen en meteen op recht stuk weer recht zetten (teugels gelijk, zelf rechtzitten, en niet aan de galop denken alleen maar denken aan recht uit) en toen is dit uiteindelijk goed gekomen

succes!

Sonraffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:59

Heb je al geprobeerd met extra veel stelling op een volte? een vriendin vanmij haar pony deed het ook steeds verkeerd en nu gaat het wel goed.

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:08

- Eerst op de lange zijde wat vlotter laten draven, en iets voor de hoek weer opvangen en dan aanspringen wil nog wel eens helpen.
- Gebroken lijn rijden, en dan móet je dus wel goed die hoek door, heeft het paard wrs iets meer gewicht naar binnen, en springt dan misschien wat makkelijker goed aan.

En als laatste tip heb ik:
- Leg je balkje in de hoek neer, zegmaar dat het de hoek van 90 graden in 2 hoeken van 45 graden deelt, en iets voor de balk de goede hulpen geven, dan moet het paard over de balk springen om aan te springen in galop. Het linker voorbeen moet daarbij verder naar voren grijpen, om over de balk te komen. En vaak springt paard dan wel goed aan :)

Poging van tekening van de balk in de hoek:
_
/|

Succes!