Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Slofje schreef:Mijn paard was ook nogal "stomp" voor benen, heb hem met het trucje "zachtbeen-stevigerbeen-fermetik" licht aan het been gekregen, en mijn dikkie is 1.41 en ik ben 1.84, maar waarom in vredesnaam met je hákken drijven?!
Hebben we niet geleerd om met je kúiten aan te drukken? Ik hoef mn kuitspier maar aan te spannen of mijn dikkie hobbelt er vandoor, daar komt echt geen hak aan te pas :s
Kwestie van héél veel oefenen.
vitelli schreef:Ja Slofje, jou techniek werkt goed en is heel eerlijk naar je paard toe. Maar wat als hij (in andere gevallen) gaat afstompen (door inconsequent gebruik van de zweep...) voor de ferme tik. Dan moet je harder slaan en in dat geval vind ik toch een beschaafd spoorgebruik paardvriendelijker. Mijn paard werd nerveus van een zweepje en niet van een spoortje. Hij was wel voorwaarts maar liep door het binnenbeen heen. Het zweepgebruik haalde mijn paard uit balans ook. Sporen niet. Ik ben echt geen fan van sporen maar je moet elk geval op zich bekijken.
Ben ook tegen maneges en dergelijke.