Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

), dus toen ik het 'leerde' moest ik achterover zitten. Je kunt dan beter meebewegen 
, veel filmpjes enzo kijken! En een tip, een galopperend paard maakt een schommelbeweging van voor naar achter, voor, achter, voor achter etc. dus je moet naar voor zitten, naar achter zitten, naar voor zitten, naar achter zitten, buitenbeen achter de singel, en na wat oefenen lukt het! Succes!

Aleeneh schreef:Rij je altijd op dezelfde pony?
uiteindelijk op een kleine volte tog gelukt.Aleeneh schreef:Moest je leren achterover te zitten? Dat vind ik heel raar. Bij ons hebben ze altijd echt heel sterk aangeleerd altijd rechtop te zitten, dan heb je toch de beste balans. Iemand uit mijn les heeft op haar oude manege ook geleerd achterover te zitten, en die heeft daar nu hele erge last van want haar houding is nu erg slecht.
Met een lichtelijk bolle rug (klein beetje ingezakt voor je gevoel), rechtop zitten en zo veel mogelijk ontspannen werkt vaak wel goed. Hakken wel goed laag houden zodat je grip hebt op de stijgbeugels en daarmee in balans blijft.

goeie motivatie inderdaad.
lisanne66 schreef:span je buik aan kan een goede tip zijn. wat ik heb geleerd van mijn vriendin die een eigenpaard heeft: meeveren in het zadel. toen ik dat voor de eerste keer deet zag dat er heel verkeerd uit maar je moet echt doen alsof jij het paard vooruit duwt