Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
aerdenhout1 schreef:Paard wisselt tot minimaal het 5 de jaar!
Ga les nemen in het africhten onder het zadel!Ga eens boeken lezen over de ontwikkeling van een paard.Als jij al 4 jaar bezig bent met het leiderschap en paard is 4 jaar............ moet ik meer zeggen dan zoek hulp?
Ergens zit er dan iets totaal verkeerd in jou aanpak met paarden en moet je geen mens met paarden worden, maar een paardenmens!
hasufel schreef:Je kunt best een band met een paard hebben terwijl je dingen niet goed doet, niemand is tenslotte perfect. Maar je beschrijft een goede band met je ándere paard. Dit paard heb je toch al 4 jaar, heb je daar geen goede band mee dan?
Als paardenmens weet je ongetwijfeld dat een paard altijd een reden heeft voor zijn gedrag. Het gaat er dus om die reden te vinden. Je vraagt om hulp omdat jij niet weet wat de reden is. Mensen geven je tips voor de reden, en ook tips waar je hulp kunt vinden om die reden te vinden. Ik zou er maar gebruik van maken als ik jou was. Geldgebrek is ook een beetje een jammere reden voor doormodderen. Als je geen geld hebt om ze gezond te houden, en geen tijd om te leren, waarom heb je dan twee paarden?
Je hebt een probleem met deze en daarmee ook de verantwoordelijkheid dat probleem op te lossen.
knollentuin schreef:je zus kan anders in het zadel zitten dn jij, langere of kortere benen verplaatst het gedeelt al waar de druk het hoogst ligt. ook kan gewicht uitmaken of houding zit je voorover of achterover;en je zus? alles werkt mee in hoe het zadel op de rug ligt\drukt
Shettepret schreef:Ik vind je erg kort door de bocht Paperboy. TS geeft aan eens te kijken naar de houding en zit van haar zus. Het is dus niet zo dat ze alle tips naast zich neerlegt hè!
TS, is het een idee om je paardje een jaar op de wei te zetten en haar dan weer oppakken en lekker doorrijden? Ondertussen sparen voor een extra les en voor je begint een zadelmaker laten kijken naar het zadel als jij en je zus rijden. Dan heb je dat uitgesloten. Je kan altijd een keer een tandarts voor onderhoudt erbij halen en ik heb 1 keer per jaar een ostheopaat bij mijn shets, misschien is dat ook iets voor jou paardje. Gewoon ff lekker laten checken.
Misschien kan je hier wat mee?
MissCharlie schreef:Wat voor gedrag vertoont ze precies wanneer je haar echt aan het werk wil zetten?
Mossel schreef:maar aan de grond heb ik best een band met haar, zij staat ook als eerste aan het hek als ik het erf op kom dus denk niet dat het grootste probleem daar zit omdat het bij het rijden mis gaat
Mossel schreef:Oja en dan vraag ik me ook af, waarom mensen van buiten af zeggen (die mij niet kennen) dat het paard goed opgevoed is, dus dat paardlief de grens op blijft zoeken van het leiderschap wil niet zeggen dat ik iets fout doe of heb gedaan