Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik ben van mening dat, medische problemen daargelaten, een paard wel gewoon moet kunnen galopperen. De ene heeft misschien wat meer training nodig, maar ze kunnen het echt wel. Maar ik vind ook dat je niet kan zeggen dat geen enkele draver iets wel of niet zo kunnen. Er zit namelijk ontzettend veel verschil tussen Dravers onderling. Als ik alleen al kijken naar de Dravers die we zelf hebben gehad, zit er al zo ontzettend veel verschil tussen. We hebben zelfs twee volle zussen gefokt die voor geen meter op elkaar leken, ook niet qua bouw.
O.a. Racing Dragon loopt wel eens zo, die loopt volgens mij ook zonder opzet. Zo ken ik er wel meer, de zoon van een fokprodukt loopt ook altijd zonder opzet. Henk Grift had er een in een kwalificatie lopen een jaar terug, die dook ook constant met zijn hoofd naar benden. Kelszz_ schreef:Hannah bedankt voor de tip! ik zal dat ook eens proberen!
@Wendy, volte bij X heb ik nog niet geprobeert, maar dat zou ik wel kunnen proberen (:

bon24 schreef:Ik ken wel degelijk verschillende stallen waar dravers worden getraind. Mijn vriend was pikeur en kwam ook in het buitenland. Hij heeft helaas door blijvende handicap na een ongeluk moeten stoppen hiermee.
Ik geef mijn mening, persoonlijk vind ik de galop niet iets wat ze aan leren, en ja ieder paard kan galloperen ONBELAST. Niet met het gewicht van een ruiter erop.
Daarnaast zijn dravers niet gebouw om rond en laag te rijden, ooit een draver in de koers met zn hoofd laag gezien?
De eerste sprongen zijn doorgaans het sterkste. Dus aanspringen, paar passen nette galop en weer terugnemen. Zodra ze gaan racen is er vaak geen houden meer aan
Ook vooral niet vanuit een racedraf aanspringen, dan wordt de galop ook racerig.
Rechtrichten, spieren kweken! bon24 schreef:Ik ken wel degelijk verschillende stallen waar dravers worden getraind. Mijn vriend was pikeur en kwam ook in het buitenland. Hij heeft helaas door blijvende handicap na een ongeluk moeten stoppen hiermee.
Ik geef mijn mening, persoonlijk vind ik de galop niet iets wat ze aan leren, en ja ieder paard kan galloperen ONBELAST. Niet met het gewicht van een ruiter erop.
Daarnaast zijn dravers niet gebouw om rond en laag te rijden, ooit een draver in de koers met zn hoofd laag gezien?
hij moet waarschijnlijk nog sterker worden in zijn achterhand daar zijn touwtjes of bijzet aan de longeerlijn best handig voor om te zorgen dat hij alles goed gebruikt .
.