Air schreef:Als je paard je hand niet volgt in de lijn elleboog naar bit/neus dan is je paard niet nageeflijk.
Dat je lage en wijde handen nodig hebt om je paard ''los'' te werken zegt toch al genoeg?
Wel meer mensen doen het, zo voelt hun paard voor hun lekker los aan, helemaal in de hand omdat het paard het bit niet meer aanneemt.
Maar dat heeft niks met nageeflijkheid te maken. Een paard wat de aanleuning aanneemt en uiteindelijk nageeft volgt de teugels. Daar komt geen los contact bij kijken.
Ik heb geen lage en wijde handen nodig om mijn paard los te werken
Hoe kan je je paards neus naar je knie rijden zonder je handen te verplaatsen? Ik zie niet in hóe dat kan. Uitleg? Loswerken door je paard naar beneden te rijden vanuit de schoft, vind ik bij het losrijden horen, en niet bij het zogenaamde elastieken.
Mijn paard neemt het bit wel goed aan, en volgt ten alle tijden met hand mooi op, op elk moment. Met een los contact bedoel ik geen beugje in de teugels
Daaronder versta ik een contact met maar enkele grammen gewicht in je handen, ipv een strak contact.