Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
donnie13 schreef:Lovely schreef:Ja, leer paardrijden!
WAT een dome reactie niet
donnie13 schreef:pleiada schreef:
Inderdaad!
En hoe meer jij trekt hoe meer pijn het paard krijgt van het bit..Door vechten met je paard krijgt hij ook last van zijn spieren en rug..
iK TREK GEEN eens hoe komen jullie daar bij
donnie13 schreef:Aangezien je het hebt over 'aan de teugel rijden maar mijn paard wil niet', 'hij doet het expres', 'hij komt in verzet'.
Citaat:Nou, zo dom is het niet.
Ten eerste ligt het probleem vrijwel altijd bij de ruiter, tenzij het paard een ongemak heeft in de tanden, rug o.i.d.
Dus is het wel héél makkelijk om te zeggen 'mijn paard wil dit en dat niet omdat hij weet dat hij dan onder het werk uitkomt'.
Dat is de GROOTSTE ONZIN die er is. Waarschijnlijk ben jij gewoon teveel aan het plukken vanvoren, wat niet onder de noemer 'nageven' hoort trouwens, waardoor je paard in verzet komt. Hulpteugels moet je dus al helemaal niet aan beginnen als ik je rijkundigheid zo hoor.
Sorry, maar dit gaat gewoon mijn pet te boven. Haal er instructie bij en leer inderdaad gewoon paardrijden.
donnie13 schreef:Aangezien je het hebt over 'aan de teugel rijden maar mijn paard wil niet', 'hij doet het expres', 'hij komt in verzet'.
donnie13 schreef:}HOi
ik heb altijd maar een gevecht aan die voorkant van wel of niet aan de teugel
met mijn paard en soms ben ik het heel erg zat aan het worden moet dan egt even tot 10 tellen
mijn paard kan prima nageven maar het paard weet gewoon dat hij mij daar mee heeft
en komt hier mee onder het werk uit![]()
Mijn paard wil niet nageeflijk lopen , ik vind het zelf ook wel wat moelijk.
maar ik rij hem nu met een hulpteugel omdat ik geen zin heb
dat hij onderhals krijgt![]()
dus mijn vraag is hoe los je dit het beste op, mijn andere paard krijg ik wel makkelijker nageefelijk
Mijn paard is de laatste tijd ook erg lui ,dus dat zit ook al niet mee
donnie13 schreef:Ik geef mijn paard niet de schuldmaar het is een paard met meer hersenen dan een gemiddeld paard
Dilan1993 schreef:donnie13 schreef:Ik geef mijn paard niet de schuldmaar het is een paard met meer hersenen dan een gemiddeld paard
Dit vind ik dus echt dikke onzin he
Mijn paard is ook zo slim als wat. Die krijg ik ook heel vaak niet aan de teugel, maar dan hoeft het toch niet aan het paard te liggen. Paarden denken niet 'laat ik nu mijn ruiter even lekker gaan treiteren'. Paarden lopen zelf ook het liefst in ontspanning. maar die ontspanning kan niet komen als jij een gevecht aan gaat. Wees eens de leider, oftewel, de wijze en ga géén gevecht aan. Je paard wint dat toch wel.
Mijn paard wil vooral linksom niet aan de teugel, omdat ie dan heel moeilijk kan inbuigen. Ik moet dus van mijn instructrice heel veel hiermee oefenen. Zodra mijn paard dan weet hoe ie het lekkerst kan lopen, gaat z'n hoofd vanzelf al op de juiste plaats en wordt ie heel ligt in m'n hand.
Hij doet niet aan verzetten omdat ie slimmer is dan gemiddeld, hij gebruikt die slimheid om de ontspanning op te zoeken, maar daar moet hij wel de kans toe krijgen. En ik ben verantwoordeijk om hem die kans te geven. Is dus ook een rijtechnische fout van mij als mijn paard niet goed loopt.
Dus, TS, zoek een instructeur die jou goed kan leren hoe je een paard uitnodigd om zich te ontspannen. Extra tuig eraan hangen werkt uiteindelijk alleen maar tegen je.