Voor mij is de vraag duidelijk, en het probleem ook. Voor jou niet dan?
Als iemand roept dat alles in orde is, tandarts, rug, zadel enz, geloof je hem dan of trek je dat ook in twijfel?
Negen van de tien keer is er een goede kennis met ervaring die naar de rug heeft gekeken, of de DA is erbij gehaald (die daar toch echt geen ervaring mee heeft, naar heb je een chiropractor of osteopaat voor nodig, en ook daar is de nodige wildgroei) maar goed, je moet er van uitgaan dat de ts kwalitatief goede mensen in de arm heeft genomen.
Als iemand roept dat hij western rijdt, met dubbelgebroken bit, op neckreining en zithulp rijdt, dan heb ik daar een beeld bij. En als je alleen aan neckreining doet, hoe wil je dan reactie in de mond krijgen?
Als het paard met neckreining vierkant de bocht om mag, dan zal er weinig aandacht voor lengtebuiging zijn, denk je niet ook?
En als je nu stelling en buiging vraagt maar te soft blijft, en niet doorvraagt tot je reactie krijgt, zal het paard de druk in zijn mond als ruis ervaren en idd niet reageren.
Mijn tip: bekijk dit filmpje even:
http://www.youtube.com/watch?v=Sr_cq42BtH0Maar goed, ts, plaats eens een filmpje. Kunnen we zien wat het probleem is ....