Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mas schreef:Japeloup schreef:Natuurlijk moet je dingen rijtechnisch op kunnen lossen, maar lang niet alle ruiters kunnen dit met hun paard. Dan vind ik dit een zeer vriendelijke manier.
Maar is het dan niet waardevoller voor de ruiter om dit te leren zonder hulpmiddelen aan voor of achterkant?
Eenmalig om het eindresultaat aan te laten voelen, oké. Maar uiteindelijk zal de ruiter het toch zelfstandig moeten leren zonder hulpmiddel.
Gini schreef:Mas schreef:Maar is het dan niet waardevoller voor de ruiter om dit te leren zonder hulpmiddelen aan voor of achterkant?
Eenmalig om het eindresultaat aan te laten voelen, oké. Maar uiteindelijk zal de ruiter het toch zelfstandig moeten leren zonder hulpmiddel.
Waarom éénmalig? Als beginnende ruiter heb je echt niet na 1 keer het 'gevoel' helemaal te pakken.
Op bokt worden hulpteugels en hulpmiddelen vaak al op voorhand veroordeeld en negatief verklaard. Weet goed dat heel wat ruiters en paarden gebaat zijn met op het juiste moment het juiste hulpmiddel dan langdurig (semi-)geklungel want 'het moet rijtechnisch'.

Wanneer de bandage er na een tijdje weer afgaat, merk je dan daadwerkelijk al verschil in achterbeengebruik? Mas schreef:Gini schreef:Waarom éénmalig? Als beginnende ruiter heb je echt niet na 1 keer het 'gevoel' helemaal te pakken.
Op bokt worden hulpteugels en hulpmiddelen vaak al op voorhand veroordeeld en negatief verklaard. Weet goed dat heel wat ruiters en paarden gebaat zijn met op het juiste moment het juiste hulpmiddel dan langdurig (semi-)geklungel want 'het moet rijtechnisch'.
Rustig maar, ik veroordeel niks ik stel alleen maar vragen
Zo een bandage werkt niet echt in maar maakt het paard bewust van zijn achterhand door de zeer lichte druk. Natuurlijk is het geen vervanging van goed rijden maar het kan wel helpen ter verduidelijk wat de juiste weg is. dems75 schreef:Juist Fransje, dat is indd een ander groot voordeel![]()
Als je persé de verbinding van achteren naar voren wilt maken, kun je ook een "full bodywrap" in elkaar flansen. Bandage dus van achteren, die doorloopt naar voren over de borst (dan wel aan longeersingel of gewone singel, anders zakt 'ie af)
Olympus_ schreef:Ik heb het wel eens gezien, maar mijn geheugen laat me in de steek hoe wat en waar..
Ik meen op een youtube filmpje wat hier ooit op Bokt is geplaatst.