Op wedstrijd bokt en steigerd hij helemaal niet. Dan gaat hij er 100% voor.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

mika11 schreef:Dat is altijd interessant.
Maar belangrijker is dat je pony goed wordt nagekeken, om uit te zoeken waar het gedrag vandaan komt.
zetpoint schreef:Ik ben nieuw dus sorry als mensen nu gelijk boos worden maar
Een 12 jarige !! met sporen ..???? Nee dit vind ik echt niet kunnen en dat je hiermee keihard straft ..! Zoo is je pony straks erg bang alleen al voor je been of als je aankomt lopen.
Dat je ma z rijd en je les geefster zz zal mij een worst zijn eigenlijk wat boeit dat nu.
Ik rij geen z maar ik kan mijn paard aan en veel zz rijders (bijvoorbeeld vriendinnen van mij) kunnen totaal niet met haar overweg.
Ik denk dat je eens zonder sporen moet gaan rijden misschien wat grondwerk (erbij) doen.
Beetje pauze's moet nemen ( dus 1 of 2 dagen lekker stil laten staan)
Voer nakijken
Toch zadel nakijken
Da misschien voor de rug.
Of misschien even kijken of je snoepje niet vast zit in de spieren.
Of misschien dingen verandere zoals bit of iets dergelijk.
Misschien meer wei
Of even aan de longe
Of wat diversiteit.
Zo zijn er zo veel dingen die je kan nakijken of even kan veranderen is moeilijk te zeggen zo
Veel succes en plezier ondanks alles met je poown
zetpoint schreef:Ik ben nieuw dus sorry als mensen nu gelijk boos worden maar
Een 12 jarige !! met sporen ..???? Nee dit vind ik echt niet kunnen en dat je hiermee keihard straft ..! Zoo is je pony straks erg bang alleen al voor je been of als je aankomt lopen.
Dat je ma z rijd en je les geefster zz zal mij een worst zijn eigenlijk wat boeit dat nu.
Ik rij geen z maar ik kan mijn paard aan en veel zz rijders (bijvoorbeeld vriendinnen van mij) kunnen totaal niet met haar overweg.
Ik denk dat je eens zonder sporen moet gaan rijden misschien wat grondwerk (erbij) doen.
Voer nakijken
Toch zadel nakijken
Misschien meer wei
Of even aan de longe
Of wat diversiteit.
Zo zijn er zo veel dingen die je kan nakijken of even kan veranderen is moeilijk te zeggen zo
D00R schreef:Als je ponybeestje met longeren goed loopt dan is er dus iets mis gegaan in het rijden.
Dus óf je pony heeft wel pijn, of er gaat iets niet helemaal goed in je manier van rijden (en niemand is perfect, dus waarom niet).
Als je lesgeefster zegt dat het niet aan je manier van rijden ligt, waaraan ligt het dan volgens haar?
Ik ben ook benieuwd naar een filmpje... en ook naar de reden van dit topic, terwijl je in andere berichten zo positief bent over je ponyliefde.
Zazalover schreef:zetpoint schreef:Ik ben nieuw dus sorry als mensen nu gelijk boos worden maar
Voer nakijken
Toch zadel nakijken
Misschien meer wei
Of even aan de longe
Of wat diversiteit.
hoezo zou een 12 jarige niet met sporen kunnen rijden?
als diegene weet waar hij/zij mee bezig is dan is alles toch inorde in mijn ogen wel iig
en als ze gewoon les krijgt zoals ze aangeeft dan weet ze vast wel hoe ze er mee om moet gaan
. Daar begint het al mee. Denk eens goed na hoe jij met hem omgaat.
Loveyouuxxxx schreef:Ik rij al 1jaar met sporen en weet wat ik doe. Mijn pony word absoluut niet bang van mij. haha. Het tegen ge stelde juist. Ik rij absoluut niet zonder sporen, want dan is ie niet vooruit te branden.
Hij staat 1dag stil, en dan weer rijden. Zadel is niks mis mee. Fysio is vorige week geweest, niks meer aan de hand. Bit is ook in orde. Wei is geen optie. Hij staat per dag al 2uur op de wei. Voor dat ik rij, longeer ik hem al heel eventjes.
pien_2010 schreef:Het lijkt of je pony dominantie problemen heeft. Ben je wel consequent genoeg in de omgang met hem? Daarmee bedoel ik ja is ja en nee is nee. Ben je genoeg leider figuur. Happen of bijten mag nooit (ook niet als boefjes gedrag benoemen). Dit begint al met poetsen en uit de stal halen. Bijvoorbeeld mijn paarden moeten altijd schuin achter mij lopen, neusje mag echt niet voorbij mij komen, nog geen mm. Daar begint het al mee. Denk eens goed na hoe jij met hem omgaat.
Poetsen is leuk maar met dit paardje zou ik daar wat terug houdend mee zijn. Want dan voelt hij zich de koning. Poets maar na het rijden als hij braaf is geweest. Dan is het een beloning. Voor het rijden even gauw een borstel over de rug en onder de buik en hoppa erop klimmen.
Het lijkt alsof dit paardje teveel zijn grenzen op aan het zoeken is en door heeft dat hij succes heeft. Steigeren en bokken is namelijk ook iets van een dominant paard of pony.
Blijkbaar vindt hij wedstrijd rijden leuk, want daar doet hij het dus niet.
Bellatrix schreef:Loveyouuxxxx schreef:Ik rij al 1jaar met sporen en weet wat ik doe. Mijn pony word absoluut niet bang van mij. haha. Het tegen ge stelde juist. Ik rij absoluut niet zonder sporen, want dan is ie niet vooruit te branden.
Hij staat 1dag stil, en dan weer rijden. Zadel is niks mis mee. Fysio is vorige week geweest, niks meer aan de hand. Bit is ook in orde. Wei is geen optie. Hij staat per dag al 2uur op de wei. Voor dat ik rij, longeer ik hem al heel eventjes.
Sporen gebruik je ook niet om je paard vooruit te krijgen.
Niet om constant mee te drijven bijvoorbeeld....
Ze wordt hiervoor nu behandeld en ik ben dus erg blij dat ik niet heb opgegeven. 
Loveyouuxxxx schreef:pien_2010 schreef:Het lijkt of je pony dominantie problemen heeft. Ben je wel consequent genoeg in de omgang met hem? Daarmee bedoel ik ja is ja en nee is nee. Ben je genoeg leider figuur. Happen of bijten mag nooit (ook niet als boefjes gedrag benoemen). Dit begint al met poetsen en uit de stal halen. Bijvoorbeeld mijn paarden moeten altijd schuin achter mij lopen, neusje mag echt niet voorbij mij komen, nog geen mm. Daar begint het al mee. Denk eens goed na hoe jij met hem omgaat.
Poetsen is leuk maar met dit paardje zou ik daar wat terug houdend mee zijn. Want dan voelt hij zich de koning. Poets maar na het rijden als hij braaf is geweest. Dan is het een beloning. Voor het rijden even gauw een borstel over de rug en onder de buik en hoppa erop klimmen.
Het lijkt alsof dit paardje teveel zijn grenzen op aan het zoeken is en door heeft dat hij succes heeft. Steigeren en bokken is namelijk ook iets van een dominant paard of pony.
Blijkbaar vindt hij wedstrijd rijden leuk, want daar doet hij het dus niet.
Bij mij is ja ja en nee ook echt nee. Bij mij wil ik ook niet dat ze mij voorbij lopen. Dat had mijn nieuwe pony wel, maar dat hebben we snel genoeg er in gestampt, dat we dat absoluut niet willen hebben. Voor het rijden poets ik hem even snel. Is hij klaar, en heeft hij het goed gedaan, krijgt hij een hapje musli.
Loveyouuxxxx schreef:zetpoint schreef:Ik ben nieuw dus sorry als mensen nu gelijk boos worden maar
Voer nakijken
Toch zadel nakijken
Misschien meer wei
Of even aan de longe
Of wat diversiteit.
Ik rij al 1jaar met sporen en weet wat ik doe. Mijn pony word absoluut niet bang van mij. haha. Het tegen ge stelde juist. Ik rij absoluut niet zonder sporen, want dan is ie niet vooruit te branden. Hij staat 1dag stil, en dan weer rijden. Zadel is niks mis mee. Fysio is vorige week geweest, niks meer aan de hand. Bit is ook in orde. Wei is geen optie. Hij staat per dag al 2uur op de wei. Voor dat ik rij, longeer ik hem al heel eventjes.
maar om je hulpen te verfijnen.Loveyouuxxxx schreef:Oja, nog iets
Op wedstrijd bokt en steigerd hij helemaal niet. Dan gaat hij er 100% voor.
Loveyouuxxxx schreef:Ik rij al 1jaar met sporen en weet wat ik doe. Mijn pony word absoluut niet bang van mij. haha. Het tegen ge stelde juist. Ik rij absoluut niet zonder sporen, want dan is ie niet vooruit te branden.