hoe kan ik dit bij mezelf oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:01

Firefly4 schreef:
Jotoma schreef:
Ik zou voor een dubbelgebroken bus- of dtrens gaan, ligt wat stiller in de mond en je krijgt geen vel tussen bitring en bit. Ik vind de golden bras van HH erg prettig, kost 20 euro en is oa van koper. Dit is wat zoeter dan rvs.

Heb even gekeken op paar sites, maar kan deze niet echt vinden in een winkel bij mij in de buurt. Waar heb je dit bit gekocht? Heb wel wat topics doorgelezen en het spreekt me wel aan.

Bij onze ruiterwinkel in Assen :)
Anders is hij ook bij Agradi te koop: http://www.agradi.nl/dierbenodigdheden/ ... 100500/165

Hier is hij 21 euro en misschien nog verzendkosten?

vibabu

Re: hoe kan ik dit bij mezelf oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:05

Heb hetzelfde probleem (gehad) heb het alleen nu nog af en toe in de overgang van de middendraf naar de arbeidsdraf. Probeer je paard eens in de overgang een lichte stelling te laten aannemen. Het hoeft niet veel te zijn maar licht gebogen naar een kant.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat als hij een oefening moeilijk vond dit zijn uitweg was om dat zo te laten merken.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-11 18:32

Vandaag nieuw bit gekocht, de dubbel gebroken GoldenBrass van HH, vanavond even mee gereden en of het nu aan het bit ligt of omdat ik vandaag ook erg op mijn handen aan letten was. Ze deed het in ieder geval veeel minder. Ze schudde nog wel wat met haar hoofd, maar niet heel erg hals naar voren strekken en mij de teugels uit handen trekken. Dus dat is al een hele vooruit gang :)

Nogmaals bedankt voor de tips. Ik ga ook bezig met haar spieren trainen en balkjes lopen. Juist om haar ook sterker te maken. Maar hoe ze vandaag liep was het al net een ander paard. Ze was ook ineens niet zo rennerig meer. Ze bleef netjes onder me en reageerde ook beter. Maar of het nu alleen aan dat bit ligt, dat zal ik niet durven te zeggen ;)
Want ik ben ook beetje op gaan letten wat ik met mijn handen doe (en nu hopelijk deed) en die bewogen ook best wel veel. Dus nu gewoon proberen netjes voor me te houden en daar zoveel mogelijk te laten :)

Marvel

Re: hoe kan ik dit bij mezelf oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:29

Wat goed! Ik denk dat het een combinatie is van beide, bit en je houding. Dit bit ligt stiller in de mond, dus als je zelf wat 'stunteld' met je handen, dan heeft het ook iets minder effect. Had je hiervoor enkelgebroken? Ik ben zelf anti omdat ik het meer vind prikken in de mond dan dubbelgebroken. Als dit nu helemaal geen succes was geweest dan had ik je de myler bitten geadvisseerd, die zijn echt optimaal gevormd naar de mond.

Veel succes verder samen!

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 09:15

Ja, ik reed eerst met een enkel gebroken bitje. Komt omdat ik bij mijn pony hier ook altijd mee reed en me nooit echt verdiept had in bitten :)
Dit nu uiteindelijk toch ook gedaan en ben ook van mening dat dit een stuk beter is. Nu gewoon lekker door trainen en dan komen we er vast wel :) Gewoon veel opletten hoe ik zit en wat ik doe :)