Ik durf niet meer te rijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dressage4U

Re: Ik durf niet meer te rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 11:58

Waarom zou je paardrijden als je bang bent?
Een hobby hoort leuk te zijn en als dat het niet is moet je jezelf afvragen wie je er nu eigenlijk een plezier meedoet. Jezelf niet in ieder geval.

fleurx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:53

Ga anders eerst aan de longeerlijn rijden en dan eerst stappen, misschien de volgende dag stappen en draven en de andere dag stappen draven en galloperen, en de pony kan niks doen want hij\zij zit aan een longeerlijn en dan moet je gewoon voor een tijdje aan de longeerlijn blijven rijden , en probeer dan eens zonder en vraag of je dan op een hele brave pony mag
succes :D

LoreGeudens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:22

Ik heb hetzelfde probleem.
Kben een jaar en 2maand geleden van een grote pony gevallen, die nog maar 2weekjes zadelmak was.
Zij schoot weg, bokte, steigerde, en stampte het paard van mijn zus.
In het Ziekenhuis bleek dat ik een hersenschudding, gekneusde ribben, en een gebroken been had.
4maand geleden, iets minder dan een jaar later, heb ik terug gereden.
De dag voor ik ging rijden was ik ziek als een hond, gewoon van de zenuwen.
Ik denk dat het beste dat je kan doen is, een privéles vragen.
Vraag aan je instructeur om aan de longe terug vertrouwen in je pony/paard te krijgen.
Ik heb het ook gedaan, en kijk nu; 3 van de 5 springwedstrijden gewonnen.

Veel Succes.<3

Blabla1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 14:46

Vervelend zeg dat je niet meer gewoon kunt rijden zonder zenuwachtig te zijn.
Ik herken het wel een beetje hoor. Ik ben zelf ook redelijk snel zenuwachtig en net toen dat een stuk minder was en ik redelijk wat durvde ben ik behoorlijk hard van een paard gevallen.

Maar omdat dat een onbekend paard voor mij was en ik wel gewoon wekelijks les had op een vertrouwd paard ging het eigenlijk gewoon wel goed, al merkte ik wel dat ik wat schrikkeriger was. En helaas sloeg deze laatst op hol en kon ik hem met moeite pas na een aantal rondjes weer stilzetten.
Nu ben ik dus ook weer een stuk onzekerder...vooral omdat dit het meest betrouwbare paard is wat ik ken (wel chagerijnig, maar absoluut betrouwbaar)

Naja ik heb daarna een les op een ander paard gehad en het zweet dreef me over mijn rug van de zenuwen.
Ik baal er ook van dat ik zo snel zenuwen heb en niet zoveel durf als andere mensen om me heen.
Nu rij ik 2 jaar, en eigenlijk hoop ik dat het zichzelf een beetje oplost door vooral veel meters te maken. Autorijden gaat nu tenslotte ook als vanzelf terwijl ik in het begin ook best zenuwchtig was ;)

DestinyJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 19:47

als je zelf ook gestrest bent, word je paard dat ook. dus probeer zelf rustig te zijn ;)

goldylove

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:21

Als ik jou was zou ik naar een manege gaan, en vragen of je op het/de braafste paard/pony mag. Dan eerst rustig stappen, dat je er weer 'gewend' aan raakt. Dat dan bijv. een paar week doen, totdat je er weer vertrouwen in hebt. Zo kun je het langzaam opbouwen.