Bedankt voor alles reacties 
@Hasufel: Toen ik met hem begon was zijn conditie niet goed, hij was heel snel moe! Oke maar het gaat wel met stappen vooruit toch?
@Quartel: Ja klopt! Ja misschien is dat het wel geen idee, hij lijkt zich wel prima op zn gemak te voelen!
Ik vindt het niet heel erg veranderd, ik ben na een maand met hem naar een andere stal gegaan en daar is hij wel wat rustiger, qua stil staan met opzadelen en als hij alleen is doet hij ook niet zo nerveus. Dat deed hij wel op de vorige stal ging hij heel erg hinniken en kwam die soms bijna door de touwen heen waar die tussen stond en alleen maar schraapen met zn voorbeen! Dat doet hij sinds dag 1 op deze stal niet meer.
Mij werd gezegd het is een hele brave 4 jarige.. maarja paarden van 4 jaar veranderen en gaan misschien puberen! en hij voelde ook veilig aan met proberen!
Maarja paarden zijn van oorsprong volgens mij niet lui, maar inderdaad dan vinden ze er misschien niks aan?
@Cintwizo: Ja inderdaad heel erg consequent zijn, het is echt een donderstraal dat zie je ook in de omgang, in de stapmolen laat hij dat rek lekker op zn kont hangen en met longeren is hij erg gek aan het doen altijd.
Je kan met fjorden en haflingers en wat voor ras dan ook hoog komen in de dressuur dusja dan verwacht je dat toch ook wel van een kwpner..
Ik ben al wel consequent maar zal nog meer mn best doen!
Unicorn_kiss: Hij krijgt Havens, en heb voeradvies gevraagd van havens over de hoeveelheid. Dus dat moet opzich oke zijn!
_Esther_87_: Hij wil niet altijd graag doorlopen je moet wel even je stem gebruiken of zweep, maar als je te hard met de zweep zwaait gaat hij bokken en rennen!
Ik ga het proberen! Thanxx!
Tiwi1969: Bedankt! ik heb het gelezen, ik ga de DA even bellen over wat hij er van denkt.
@Duuk2011: Hij is ong. vanaf vorig jaar eind van de zomer onder het zadel.
Ja ik zit er aan de denken om hem inderdaad even vrij te geven! Wieweet!
@Svdijk: Die van mij is zeker wat brutaal, zoals af en toe happen hij pakt altijd het touwtje als je m uit het land haalt en andersom! maar dat is ook wel wat speels denk ik!
Ik hoef hem niet vooruit te slaan aan de longe want dan krijg ik het effect bokken rennen enz. een tikje met de zweep is genoeg om hem te laten lopen..
Ja klopt hij is ong. oktober denk ik ingereden op zn rontgen rapport van november stond zadelmak!
Ik weet niet precies hoe dat ging, dat zou ik aan de fokker moeten vragen...
@Wille: Nog niet, de tandarts komt nog! (was net geweest voordat ik hem had
)
Bedankt!!!