Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annemeik schreef:Bij een paard is dit ook te doen hoor, verschilllende spiergroepen trainen. Ik pak normaal ook niet elke dag alle oefeningen mee, soms concentreer ik me op(op dit moment vooral doordat het een jong paard is wat nog niet goed aan het been is) de overgangen. Daar train je vooral de achterhand mee. Soms concentreer ik me op lengtebuiging. Dan pak je een springlesje, dan een buitenritje, dan balkjes draven, dan heel wedstrijd gericht, dan longeren (hoog ingesteld, laag ingesteld, los aan de lijn).
Door af te wisselen in je training, wissel je ook de spiergroepen af.
Hoe zie je lichte training en zware training? Ik vind overgangen/tempowisselingen altijd heel goed voor de conditie, en lengtebuiging is wat rustiger voor de conditie. Maar het is evengoed zware training of lichte training, hangt er vanaf hoeveel je vraagt.
Voor mij is een zware training een prive-les. Mijn eigen training is medium, en een dagje los aan de lijn longeren/buitenrit is lichte training. Vrij is natuurlijk lekker vrij, maar wel naar buiten.
Ratjetoe schreef:Dat wel, maar dan kom ik hier in de buurt al snel op een eventingterrein uit...hoewel dat natuurlijk ook niet dramatisch is...
Morrie05 schreef:Waar kan je die kopen sim die je gewoon om kan doen met rijden?
Evony schreef:heel intressant dit idd, veel over mee gekregen bij mijn periode bij Alice.
Onder andere dat de waardes van een paard onverklaarbaar veranderden en het paard kort daarna geblesseerd raakte.
Ik zou ook wel met een hartslagmeter willen trainen maar is me nog iets te duur.
Ratjetoe schreef:Morrie, idd jammer want een zeer interessant onderwerp!!
Ik zie dat ik net zo train als jij, 1 dag rust en 1 dag rijden/longeren. Ben jij inmiddels al met het trainingsschema aan de slag geweest en hoe bevalt je dat?
Ratjetoe schreef:Nou ben benieuwd naar jouw vorderingen hierin, ik zit nog in mijn dag om dag rijden-ritme. Nu ook wat druk met werk dus dan is het soms net niet helemaal in te passen merk ik wel.