Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Aqua8horse schreef:Ergens kan ik ver met je meegaan, toch stuit ik op een probleem. Als een paard het niet leuk vind of zou vinden, waarom zou het dier dan zo graag meewerken...en lopen ze bijvoorbeeld niet weg als ik ze uit het land ga halen?

Citaat:En geven ze na gedane arbeid duidelijk signalen dat ze voldoening hebben gehad?
Citaat:Ook heb ik 2 paarden die zelfs chagerijnig en vervelend worden als er niets met ze gedaan wordt omdat de omstandigheden dat even niet toelaten?
Citaat:Ik denk dat je het ervaren van emoties van anderen of dieren altijd zal moeten interpreteren, wat moet of kan je er anders mee?
Aqua8horse"]
[quote="runningkawa schreef:Citaat:Want de meeste mensen willen hun paard mooi aan de teugel loopt, dus dat vragen ze maar dat doen ze met kneepje en zagen maar het kan op een andere manier: je geeft eerst weerstand met je handen Nog steeds fout, eerst zit, dan been, dan pas hand en met je zit maak je zwaar en moet je binnen been geven alleen binnebeen en je paard gaat scheef en als hij mooi aan de teugel loop(niet achter de ll) dan onspan je handen Dus doet hij dat niet blijf je trekken? als hij weer een beetje omhoog gaat doe je het zelfde binnen been Nu toevallig wel eerst been, maar weer een scheeflopend paard., weerstand met je hand , en met je zit. zit komt eerder dan hand
Mooie methode
Wie trekt nu in de krul aqua8horse, want daar wil ik antwoord van want
dat is de meester

Romkabouter schreef:Beetje jammer dat je de instructeur nu gaat ondervragen over iets wat een leerling heeft opgeschreven kawa
Ik begrijp dat je graag meer wilt weten over haar methode, maar creil-gemert is 188 km ongeveer. Rij er eens heen op een zonnige zaterdagochtend? Of ontmoet elkaar in Gemert. Maar doe iets constructiefs om er achter te komen om het echt anders is ja of nee.
Als in woorden omzetten voor aqau8horses niet werkt, wat is dan het probleem om er heen te rijden en het met eigen ogen te bekijken?
cornelie"]
[quote="8horses schreef:Als ik op een goede manier rij, is me pony blij?

Sterker nog, hij heeft het er best moeilijk mee want hij moet nu op eigen benen lopen en dat betekent dat ie beter zijn best moet doen en spieren gebruikt die hij een tijde verwaarloosd heeft.
danifur"]
[quote="cornelie"][quote="8horses schreef:Als ik op een goede manier rij, is me pony blij?
Macario schreef:Ik moet zeggen dat ik ook benieuwd ben of jij nou degene bent die ze die dingen leert. Ben jij het nou eens met wat ze schrijven?
, roomkabouter, grijze kim
.Aqua8horse"]
[quote="Romkabouter schreef:Beetje jammer dat je de instructeur nu gaat ondervragen over iets wat een leerling heeft opgeschreven kawa
Ik begrijp dat je graag meer wilt weten over haar methode, maar creil-gemert is 188 km ongeveer. Rij er eens heen op een zonnige zaterdagochtend? Of ontmoet elkaar in Gemert. Maar doe iets constructiefs om er achter te komen om het echt anders is ja of nee.
Als in woorden omzetten voor aqau8horses niet werkt, wat is dan het probleem om er heen te rijden en het met eigen ogen te bekijken?
Macario schreef:Maar als jij merkt dat ze het blijkbaar verkeerd begrijpen. Of verkeerd onthouden, corrigeer je ze dan niet? Want als ze blijven denken dat het blijkbaar zo moet en jij bent hun instructrice dan kun je ze toch beter vertellen hoe het wél moet?
gijsenkim schreef:Naar wat ik nu weet van de methode van aqua (informatie van het op forums geschrevenen en via pb) Kan ik niet zeggen dat het een revolutionare nieuwe methode is. In mijn ogen is het gewoon eerlijk paardrijden!
runningkawa schreef:En dat is wat ik haar ook al gezegt heb, maar toch is het anders wat ze doet
Ja, wat dan?!
Ik ben gewoon nieuwschierig, maar meer niet.
Het is niet aanvallend bedoeld, wil gewoon meer weten en niet via PB, maar hier, want er zijn meer mensen die willen leren.
Maar zonder uitleg leer ik niks en ga ik dus echt geen 200 km rond crossen voor iets wat ik misschien al jaren doe.
Aqua8horse"]
[quote="gijsenkim schreef:Naar wat ik nu weet van de methode van aqua (informatie van het op forums geschrevenen en via pb) Kan ik niet zeggen dat het een revolutionare nieuwe methode is. In mijn ogen is het gewoon eerlijk paardrijden!

Guinni schreef:Runningkawa: Je haalt de woorden uit m'n mond!
Volgens mij kan ik beter maar die topics van alle varianten op aqua8horse niet meer lezen met de hoop dat er deze keer een uitleg over die zogenaamde "revolutionaire" methode waar ik nog nagenoeg niks van weet... Waar blijft de uitleg? Ik kom niet naar iemand toe voor een methode waarvan gezegd wordt dat die revolutionair is en waar ik zelf steeds minder vertrouwen in krijg dat ie werkelijk waar zo bijzonder is...
Het is wel vermoeiend hoor, als iemand overal van de daken brult dat ie zo'n geweldige methode heeft maar nooit een uitleg geeft (laat staan er iets over te vertellen! Ja, ik weet al dat het paardvriendelijk is en dat je je beest niet in de krul mag trekken (wat dan weer tegengesproken wordt door de zogenaamde leerlingen!)...
Ik wacht op uitleg (en al heel lang! + dat ik niet de enige ben!)
gijsenkim"]
[quote="Aqua8horse"][quote="gijsenkim schreef:Naar wat ik nu weet van de methode van aqua (informatie van het op forums geschrevenen en via pb) Kan ik niet zeggen dat het een revolutionare nieuwe methode is. In mijn ogen is het gewoon eerlijk paardrijden!
Lovely"]
Deze discussies beginnen zo langzamerhand wat saai te worden, omdat ze alsmaar hetzelfde zijn. Wat er allemaal naar voren komt is steeds zo nietszeggend. Het is voor die meiden fijn dat die ponies zo hun best doen, maar ik snap eigenlijk niet waarom dat steeds op bokt op deze manier vermeld moet worden?
[/quote]
Daarom aqua8horses, kom eens uit de kast en bewijs bokt dat je een geweldige methode hebt!
Door er zo half in te blijven zitten laat je het toe dat er (misschien wel een verkeerd) beeld van je geschetst wordt, maar door te zeggen dat het niet zo is versterk je alleen die gedachte, dus doe je methode uit de doeken!
[quote="runningkawa schreef:Het enige wat ik weet, is dat jij niks uitlegt, waarom weet ik nog niet