julius_juut schreef:Is het alleen met door de hoeken komen? Of is het paard sowieso niet stuurbaar?
In het eerste geval zou ik eerst in stap heel goed gaan oefenen met de hoeken normaal doorkomen, veel slangenvoltes en dergelijke rijden zodat het paard leert om bochten netjes te nemen in plaats van zo snel mogelijk plat door de bocht en weer rechtdoor gaan.
Als het paard gewoon niet naar het bit luistert zou ik als ik jou was een tijdje met nekreining te gaan rijden. Zador kon je ook aan trekken wat je wou, hij liep gewoon heen waar hij heen wilde. Terwijl hij na twintig minuten doorhad wat ik bedoelde (en gehoorzaamde!) toen ik op buitenteugel ben gaan rijden.
Het is niet enkel in de hoeken, gewoon op rechte zijde of in een volte dat ze opeens afslaagt naar rechts, dan stuur ik naar links, maar ze loopt los vanonder me uit, sinds een paar dagen rij ik met mn halster, en probeer ook nekreining te doen, maar dat maakt allemaal niet uit, of je nu hard trekt, of helemaal niet trekt, ze loopt zo weg :s

Wat Wendy zegt werkt waarschijnlijk ook wel, kan je er altijd bij nemen als extra hulpmiddel.
!