Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jesser schreef:Wat je kan doen, is wel in stap, contrastelling, dat helpt ze vaak en veel om los te komen. Niet blijven vasthouden uiteraard, maar pas of vier a vijf. Halve of volte, stelling weer naar binnen, zonder te overdrijven en datzelfde op de andere hand. Helpt heel goed om de hals/kaak ect los te werken.
ESSIE70 schreef:Wat jij laat zien op het filmpje dat losmaken van de halsspieren dat wordt gedaan
naast het paard en niet op het paard met teugels onder je knieën.Dus i.m.o
doe je het dus fout.
Daarnaast vraag je rijtechnische tips,wat ik en vele andere je hebben gegeven,maar daar
ga je heel niet op in.
Waarom openen je dit topic dan?
Yviertje schreef:Snoevie mijn posts worden ook genegeerd.
Karlijnxxx schreef:ESSIE70 schreef:Wat jij laat zien op het filmpje dat losmaken van de halsspieren dat wordt gedaan
naast het paard en niet op het paard met teugels onder je knieën.Dus i.m.o
doe je het dus fout.
Daarnaast vraag je rijtechnische tips,wat ik en vele andere je hebben gegeven,maar daar
ga je heel niet op in.
Waarom openen je dit topic dan?
Waarom is het imo fout als je er niet naast staat? Vanuit waar beredeneer je dit?
Juut schreef:OK, ik denk dat ik het snap. Je vraagt buiging tot zover paard aangeeft dat hij kan, houd hem in die houding en geeft dan de massage. Op zich heb je dan wel sneller de juiste spier te pakken geloof ik.
Heeft hij dit altijd gehad, of is dit gaandeweg ontstaan? Als hij los is, zijn het dan bij bepaalde oefeningen dat hij weer vast komt te zitten? Laat jezelf eens filmen zodat je kan zien wat er in totaal gebeurt, soms geeft dit ook een andere kijk.
Vastzittende spieren heb je niet 1, 2, 3 los, daar gaat een tijd over heen. Houd eens bij of de tijd tussen losmasseren en weer vast zitten hetzelfde blijft of langer wordt. Verder blijf ik bij weningen, stelling en schouderbinnen/ -buitenwaarts rijden

ESSIE70 schreef:Citaat:[/@ ESSIE70: Jij vindt het niet te vergelijken, dit is geen beredenering maar een mening. Ik vind namelijk dat dat niet zo is en ik masseer hem toch echt goed los ermee.
Ik heb nooit gezegd dat het een beredenering is,dat maak jij er zelf van