paard is traag aan het been en let niet op!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sevilay

Re: paard is traag aan het been en let niet op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-11 18:40

Heel veel overgangen rijden, flink voorwaarts en weer terug, net zo lang tot hij meer aan je been is. Als hij dan uiteindelijk goed luistert kun je proberen met ophoudingen en genoeg been zn achterhand eronder te rijden. Goed contact houden in de mond en been geven :)

Tonidressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 08:56

TS... Vijf keer in de week rijden is echt veel voor een jong paard, doe ook andere dingen met hem, maak het interessant voor hem. Luiheid in combinatie met kijkerigheid is vaak een aandachtsprobleem. Dat wil in mijn ogen niet zeggen dat het paard ondeugend is, wel dat jij niet interessant genoeg voor hem bent! Zorg ervoor dat je allerlei leuke dingen gaat doen, drie keer in de week rijden voor een vijf jarige is echt meer dan genoeg, speel met hem, zoek naar uitdagingen.

Een goede uitleg ivm sporen en been geven staat hier

http://www.rayou-a-nalu-dressage.com/nl ... oesnt-work

Succes!

CalvinenGino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 09:00

als je denkt dat zijn traagheid te maken heeft dat die wat flauw zou zijn.
laat dan eens bloedtrekken, is neit zo heel duur, maar dan kom je er wel achter wat hij eventueel te kort heeft.
Die van mij laat ik 1 x per jaar bloedtrekken.

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-11 10:38

Ik vind 5 keer per week ook wel erg veel. Spieren hebben zeker een dag nodig om even te rusten. Kan goed zijn dat je paard inderdaad last heeft van spierpijn en daardoor minder lekker loopt.

Daarbij: welke reden geef je hem om op te letten? Bied je hem iets leuks aan? Je kan een paard inderdaad aan het werk zetten zodat ze geen tijd hebben om te kijken maar ik heb liever een paard wat graag naar mij kijkt omdat alles wat ik aanbied zo leuk is!

Dus wat vind jouw paard leuk? Probeer daar achter te komen en dit in je training te verwerken.

Probeer eens een wedstrijdachtige omgeving op te zetten. Dus ook met mensen die met hun stoel boven het hoofd lopen, misschien iets te eten hebben, paraplu open zetten e.d.
Want als hij het thuis nog niet kan hoef je het op wedstrijd al helemaal niet te verwachten!

HBZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-11 19:25

Vandaag een wedstrijd gehad. Met mega veel wind, veel vlaggen en omvallende hindernissen.

En het ging fantastisch, we waren foutloos en mijn paard sprong zeer goed en lette heel goed op.

Ik ga zeker kijken hoe ik de training leuker voor hem kan maken. Heeft iemand hier nog tips voor?

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-11 11:15

HBZ schreef:
Vandaag een wedstrijd gehad. Met mega veel wind, veel vlaggen en omvallende hindernissen.

En het ging fantastisch, we waren foutloos en mijn paard sprong zeer goed en lette heel goed op.

Ik ga zeker kijken hoe ik de training leuker voor hem kan maken. Heeft iemand hier nog tips voor?

Als ik weet wat je paard leuk vindt heb ik wel tips ja :D Maar wat vind jouw paard leuk?