Xjosee schreef:Maar begrijp ik goed dat het paard nog jong is? Hoe oud is het paard? En verder kan je beter kwartiertje serieus rijden, veel overgangen etc. en dan lekker uitstappen, dan een uur een beetje halfbakken bezig zijn. En als je het combineert, springen en dressuur? Hoe gaat het dan?
Ze is 5 jaar maar pas een jaar onder het zadel, dus nog niet heel ervaren.
Zoals in de openings post staat, als ik het combineer komt er niets meer van de dressuur terecht.
Rijerijerije schreef:Hoe laat ze precies merken dat ze er niks aan vindt? Je zegt dat haar gedachten afdwalen, maar wat moet ik me daarbij voorstellen?
Nou dat uit zich op meerdere manieren.
Ik kan het zo het beste omschrijven: ga ik springen met haar dan is het een opgewekt vrolijk paard. Bij de dressuur niet, wat logisch kan zijn, maar ze is gewoon echt niet enthousiast.
Ik merk aan haar dat ze dan gewoon niet het beste uit zichzelf haalt, ze kijkt ook echt boos, doet alles maar simpel gelijk goed.
Dat is niet erg maar ik mis dat stukje vrolijkheid van haar dan echt, ik wil dat ze ook plezier krijgt in de dressuur!
Ze houdt haar aandacht er niet bij omdat het zoiezo een paard is dat een gebrek aan concentratie vermogen heeft. Dat is niet erg, kan er wel mee omgaan.
Maaaaar bij de dressuur is het gewoon een stukje erger omdat ze niet gefocusd is op het ding waar ze mee bezig is.
Soms moet je haar letterlijk even wakker schudden. Vooral in een B proef.
Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.
En als jullie zeggen dat ik dat gewoon moet accepteren, dat er weinig aan te doen is, dan wil ik dat ook accepteren.
Maar ik denk zelf dat ik het best een beetje interessanter kan maken, weet alleen niet hoe. 
En waarom ik dat wil is omdat ik van mening ben dat een paard meer voor je doet en het beste uit zichzelf haalt, als hij het zelf ook leuk vind.