Sturen: met je zit, benen of handen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

staverej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-03 22:16

Een wending met een jong paard? Zo flauw mogelijk en in het begin alleen maar binnenteugel en hem de weg wijzen. Geen voltes rijden, dat snapt ie niet, een hele flauwe bocht is beter of van hand veranderen.

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-03 18:14

Liesje_Lover"]
[quote="Fairie"][quote="Solide"]
[quote="Fairie schreef:
Voor mij is het een combinatie van alle 3
Dat doe je eigenlijk heel de tijd tijdens het rijden.
Met je zit mee drijven in de goede richting, gewicht verplaatsen.
Benen er aan en mee gaan met je handen

Daar ben ik het mee eens, maar zit en benen zijn het belangrijkste.....
[/quote]
Ja, vooral in de western.
Helaas zijn er nog heel veel mensen die denken dat alles op alleen handen kan. De houding van je benen en je manier van zitten is erg belangrijk.
[/quote]

Vind ik ook, meestal gebruik je gewoon alle3 tegelijk
[/quote]

ja vind ik ook, alle drie.. eigen gebruik je teugel vaak alleen voor stelling, maar meestal denk je er toch niet bij na en gaat het vanzelf met je been en zit.. Clown

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 15:37

Ik vind idd ook een combi van alle 3. maar ik dnek dat ik vooral de beenhulpen gebruik. Onbewust natuurlijk ook de zit en een paard wat dat nodig heeft wat meer teugelhulp, het ligt bij mij écht ook aan welk paard ik rijdt. op het ene paard hoef ik maar een lichte kneepje te geven en hij wend al af, bij het andere paard moet ik veel meer doen (mar dan geef je dnek ik ook automatisch je gewichtshulpen en beenhulpen strenger)

miltonlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-03 17:32

inderaad ja, een combenatie van alle 3