Paard achteruit vragen OHZ

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Schoentje

Re: Paard achteruit vragen OHZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:15

Daarom moet je dus nooit zwaar gaan zitten, als je achterwaarts wil. Zonder ruitergewicht kan je paard zijn rug veel makkelijker bollen en zal hij gewoon achterwaarts gaan.
Ga je zwaar zitten, dan druk je ipc de rug naar beneden, waardoor hij zijn bekken niet kan kantelen en dus blokkeerd.
Kantel je bekken dus naar voren (rug hol maken) zodat je voorin het zadel op je kruis zit, dan geef je je paard de kans om zijn rug goed omhoog te brengen en maak je het achteruit gaan makkelijker voor hem.

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 10:53

_evelien_ schreef:
Ik heb ook zo'n eigenwijze fries die het vertikt achteruit te gaan.
Ook tegen een wand zetten heeft bij mijn paard geen zin, ze gaat dan gewoon
opzij en draait weg. Als iemand voor haar staat en haar achterwaarts tikt met
een zweepje, loopt ze hier ook dwars door heen.
Ik denk ook dat je het aan de hand naast je paard veel moet oefenen.
Het stomme is dat ze dan direct achterwaarts gaat.. ;)

Ik denk dat ik haar ook maar eens een meter of 40 aan de hand achteruit ga
laten lopen.

Ts veel succes.
Ik ben er zeker van dat je dan aan de hand eerst zeker veel moet oefenen. Als je spreekt over 'eigenwijs zijn', 'gewoon wegdraaien', 'dwars doorheen lopen' dan zit je i.m.o. duidelijk met een respectsprobleempje wat eerst opgelost dient te worden. Lange afstand achteruit laten lopen heeft mijns inziens weinig zin, beloon liever kleine stapjes.

Juliapaard_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:27

Bekken naar voren, teugels iets terug nemen terwijl je je kuiten iets naar achter legt en aangesloten houdt...dat werkt bij mij prima! :)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:29

Juliapaard_ schreef:
Bekken naar voren, teugels iets terug nemen terwijl je je kuiten iets naar achter legt en aangesloten houdt...dat werkt bij mij prima! :)

Als ie 't nou nog niet doet denk ik dat dat ook niet meer gaat helpen :z

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 21:35

Ik heb zelf eerst aan de hand de oefening op stem aangeleerd. Toen die bevestigd was, pas erop. Ik wilde simpelweg dat mijn paard achteruit ging wanneer ik beide benen naar achteren legde en dreef. Dit met stemhulp geleerd, ging heel goed. Na niet al te lange tijd aan de losse teugel, no problem.

Belonen als hij het doet, dat versterkt het prettige effect van je negatieve bekrachtiging.

Herhalen, herhalen, herhalen.