Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rachel_j schreef:ik heb ook niet gezegd dat zij degene is die mij dat advies heeft gegeven , want dat is ook niet zo.
ik kreeg dit advies van een andere instructrice waar ik het probleem mee besprak, en zij gaf het advies om het met een slof te proberen. (waar ik persoonlijk niks mee heb )
Het duurt soms lang maar dan heb je ook echt wat. En een gelukkig paard.
rachel_j schreef:voor de duidelijkheid ; ik heb 2x per week les, waarvan 1x in groep en 1x prive , het is mij als advies gegeven omdat het een hele strijd is om hem door de kaak te rijden , en de slof zou dan als tijdelijk hulpmiddel worden gebruikt. ik moet er dan ook niet aan denken om altijd met slof te rijden , en daarbij , dat is ook helemaal niet nodig , het zou echt alleen zijn om door deze blokkade heen te komen.
longeren met bijzet ed hebben we uiteraard geprobeerd , maar dat had helaas geen effect.
hagelslag schreef:ik heb zelf de fout gemaakt om wel met een slofteugel te gaan rijden en nu heb ik een paard dat een beetje super slof is geworden, dus niet normaal aan de teugel kan.
misschien moet je het vanaf de grond proberen, gewoon het hoofdstel in en naast je paard hem aan de teugel werken en dan hem aan die ene kant iets meer vragen.
aan de longeerlijn werken met een hulpteugel zoals een gewone bijzetteugel.
ik denk dat je daar meer mee kunt dan met een slofteugel
_helga_ schreef:Ik zou het niet hier op bokt vragen want die zijn allemaal tegen de slof.
kijk maar naar alle topics die zijn geopend over een slof..
maarja ieder zo zn eigen mening. ik rijd ook met slof en bij ons werkt het super.
als ik jou was zou ik hulp vragen aan je instructrise/instructeur en de eerste paar keer de slof alleen in de les gebruiken.
en als je er mee om kunt gaan ook buiten de lessen om.
succes!
zo heb ik het ook gedaan en ook bij mij werkt het super je moet het gewoon proberen met je instructeur/ise zo kunnen er geen fouten insluipen
lienbono schreef:hagelslag schreef:ik heb zelf de fout gemaakt om wel met een slofteugel te gaan rijden en nu heb ik een paard dat een beetje super slof is geworden, dus niet normaal aan de teugel kan.
misschien moet je het vanaf de grond proberen, gewoon het hoofdstel in en naast je paard hem aan de teugel werken en dan hem aan die ene kant iets meer vragen.
aan de longeerlijn werken met een hulpteugel zoals een gewone bijzetteugel.
ik denk dat je daar meer mee kunt dan met een slofteugel
Dan heb je volgens mij geen goede lesgever hoor.
Ik rij soms ook met slof en kan m'n paard ook zonder slof erg goed rijden.
Ik raad TS aan om dit te doen samen met je lesgever, die zou normaal gezien genoeg ervaring moeten hebben om te weten of dit nodig is of niet (als het niet nodig is zou ik geen slof nemen) en als je er dan toch mee zou moeten rijden dan zou de lesgever normaal gezien ook moeten weten hoe je een slof moet gebruiken.
Ik raad je ten zeerste af om er alleen mee te beginnen, je doet er meer slecht mee dan goed dan denk ik.

voordat je een slof gaat gebruiken Citaat:Als je volgens de ADB methode les hebt, dan verbaast het mij heel erg dat het jou word aan geraden met een slof te rijden? Maar.....IK ben het helemaal eens met jou redenering, want een paard gaat echt een been ontzien wat lang pijn heeft gedaan maar is genezen!
Daar moet je ze even doorheen helpen en laten zien dat het weer kan!
Alleen het is niet de ADB manier volgens mij, vergis ik me nu zo????????
Mag ik vragen van wie je les hebt...mag via pb natuurlijk!
rachel_j schreef:mijn eigen instructrice wel , we zijn bezig met het rechtrichten , en heb nu ongeveer 2,5 maand les van haar , en het verschil met het begin en nu is heel duidelijk , dus voor mijn paard is het een goede methode. (ben er zelf nog niet zo heel goed in thuis, wilde bij de bieb op zoek gaan naar boeken oid. )
rachel_j schreef:ik heb ook niet gezegd dat zij degene is die mij dat advies heeft gegeven , want dat is ook niet zo.
ik kreeg dit advies van een andere instructrice waar ik het probleem mee besprak, en zij gaf het advies om het met een slof te proberen. (waar ik persoonlijk niks mee heb )
rachel_j schreef:mijn paard wil aan 1 kant niet "door de kaak" heen komen.
de achterliggende oorzaak bleek zijn gebit te zijn, (wat uiteraard inmiddelsopgelost is) maar tussen de oren denkt hij dus nog steeds dat het pijn gaat doen , en komt dus niet door de kaak.(gaat dan in verzet)
nu is mij geadviseerd om hierdoorheen te rijden met behulp van een slofteugel , ik heb daar zelf geen ervaring mee dus wil graag om jullie mening vragen , wat vinden jullie?