paard is "bang" om voorop/alleen te lopen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amorah

Re: paard is "bang" om voorop/alleen te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 19:41

Je hebt al veel tips, maar wilde je er toch nog een geven ;)
Ik heb hetzelfde probleem met mijn paard, komt bij mij echt door missen van vertrouwen (ongeluk gehad samen).
Wat ik nu doe, ik neem iemand op de fiets mee die het paard de eerste paar keer heeft vastgehouden, daarna op een rustige plek los en ernaast.
Dit bouw je steeds verder uit tot je helemaal los kan rijden en de fietseer gewoon achter je fietst.
Op 'enge' momenten kan er zo ingegrepen worden, wat kan helpen het vertrouwen op te bouwen en je kunt uiteindelijk alleen naar buiten.
Je paard loopt dan waarschijnlijk ook gemakkelijker vooraan als je samen buiten gaat rijden ( die van mij igg wel, hihi).

Rosaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 07:06

Mijn pony is nog niet verkeersmak, maar we helpen hem door er tegen te praten. Klinkt misschien beetje raar, maar als hij over een brug, naast andere paarden of naast paaltjes moet lopen, dan moet ik er tegen praten door heel rustig te zeggen: 'goed zo meid, zo is 'ie braaf' etc. Dat scheelt al veel. En als ze er dan voorbij is dan belonen. Maar je moet je paard zeker niet van je laten winnen, anders doet 'ie het keer op keer. Anders stap je af en loop je een stukje en stap je weer op. Je hebt al veel tips, maar misschien dat je aan deze ook nog wat hebt.. maar zoals hierboven is vertrouwen heel belangrijk.

Anoniem

Re: paard is "bang" om voorop/alleen te lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 00:44

gewoon veel oefenen met evt. gewoon tot aan de hoek te wandelen en dat dat goed gaat terug... heb ik bij de mijne ook gedaan