Sabientjeuh schreef:Let_be schreef:En zo worden een hoop jonge paarden verziekt en zijn een hoop ruiters/amazones bang geworden.... en ongelukken gebeurt!
Ik zou proberen om in overleg de koop ongedaan te maken. Misschien in ruil voor vergoeding en gezamenlijk zoektocht naar een paard die puberteit voorbij is en voldoende ervaring heeft...
Sjonge, wat minder heftig kan ook wel!!
Met veel lessen en begeleiding kan ze er ook wel komen....
Dat is niet heftig, dat is gewoon de waarheid.
Ikzelf heb zo'n 8 jaar rijervaring en heb afgelopen zomer een 4-jarig paardje gekocht. Een hele uitdaging en het kost flink wat doorzettingsvermogen. Zonder hulp van meer ervaren mensen zou het mij ook niet lukken.
Of het een verstandige keuze is, tsjah... Ik denk eerder dat je er gewoon het beste van moet proberen te maken TS. Al denk ik wel dat het voor onervaren, bangere ruiters verstandiger is om een ervaren paard te kopen.[/quote]
De TS heeft er toch begeleiding bij, en als ze denkt dat het dan niet lukt moet ze zelf een beslissing nemen.
Dat hoeft heel bokt toch niet voor haar te doen. Als ze wel een goed gevoel bij het paard heeft, zie ik het probleem niet.
Ben als 8 jarige ook van een manegepony op een eigen pony gezet die net zadelmak was, daarna mn pony die k zelf onder het zadel heb gemaakt (toen was k 11) en toen een paard die zadelmak (en compleet verkeerd zadelmak is gemaakt!)was. Nou ik leef nog steeds. En let op zo krijg k heel bokt over me heen. Want volgens de meeste hier moet je 20 jaar ervaring hebben voor je dat kunt doen....