Hoofd op en neer in galop

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Re: Hoofd op en neer in galop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 23:09

Oh trouwens, hij reageer in de galop echt bagger op mijn binnenbeen...
Ik kan een volte met buigen gewoon maken, maar echt groter en kleiner maken lukt nog niet zo, terwijl dat in stap en draf prima gaat! Hij reageert op steeds minder druk.

Nee dat stijfheid bedoelde ik niet zozeer bij hem, maar ik had even op internet gekeken en toen zag ik dat staan :)

Met die balken is een goed idee, dat hebben we ook in het begin vaak gedaan in de draf toen zijn balans zo slecht was, dat merkte je echt!

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:14

Ik vind het er best netjes uitzien! Wat me opvalt is dat je vrij veelvuldig been gebruikt om hem in galop te houden, probeer eens om je paard onder je te laten galopperen en alleen been te geven als het nodig is, ik heb het idee dat hij wat scherper aan je been mag. De tempowisselingen en overgangen die ik je net noemde, zijn daar ook een goede oefening voor. Daarnaast zal je paard hierdoor zijn achterhand beter gaan gebruiken. Ik zou persoonlijk niet te lange stukken in hetzelfde galoptempo rijden maar veel schakelen.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 23:18

Hm, of ik doe dat onbewust, of het lijkt zo omdat hij sneakers aanhad en mijn benen niet stil kon houden :+

Maar voor de rest heb je gelijk, gaan we doen! *D

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 23:22

Ik zie een paard dat helemaal niet voor je been is. Je verliest telkens je balans in het zadel en stuitert teveel. Ik denk denk dat je vrij veel spanning hebt wie weet je eigen gedachte van o jee galop als hij maar niet gaat rennen staat je in de weg. Het is maar een idee.
Ik denk dat je eerstens je houding moet verbeteren in galop. Trouwens zag ik niet dat je gympies aan hebt op je paard, dat is nl levensgevaarlijk. Correct gekleed op het paard is al een hele goed stap in de richting.

Nu moet je paard voor je uitlopen dat doet hij dus niet, echt het paard voor je is een hele verbetering. Ga dus werken aan snel reaktie krijgen, een maal been en hij moet gaan weg zijn snap je.
Ik heb geen ervaring in bitloos. Maar met bit stellen wij onze paarden veelvuldig links en rechts dat ze loslaten maar ja zonder bit weet ik niet hoe het gaat. OOk in galop hoor rechte lijn maar telkens linker stelling rechter stelling. Dan de voltes telkens vergroten verkleinen, keer verruimen op de volte en weer terug. Slangenvolte gewoon doen. En de voortgang bereik je door te doen. Het ziet er echt niet verkeerd uit maar het kan beter en het zal voor jou ook een verademing zijn als je paard voor je uit loopt. Durf te rijden. Suc6

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-11 23:28

Dat kan zeker kloppen, want galop was eerst rennen! Aanspringen duurde lang, en daarna een en al spanning, toen ging ik onbewust ook mijn rug aanspannen enzo, dat is nu veeel minder en galopeert hij eindelijk rustig en gelijk aan, maar het zou dus kunnen wat je zegt. :)

Tsja, vond het ook voor geen meter rijden dus doe het ook niet meer, gleed er steeds uit :+
(Mijn moeder reed eigenlijk, dus ik was onvoorbereid, het is niet een standaart iets)

Dankjewel voor de tips, ik weet dat hij meer aan mijn been moet, we gaan er aan werken.
Vooral veel meer (schijn)overgangen, want moet zeggen dat ik dat te weinig doe

En bedankt voor alle goede tips daar heb ik wat aan! *D

Helga_Jonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 12:38

Je paard mag inderdaad meer "sprong"" maken,(galopsprong) dat wil zeggen dat hij nou amper gallopeerd, zo'n langzaam galopje zit wel relaxed, maar zijn benen komen bijna niet van de grond, hij gallopeerd ook niet op eigen benen, als hij dat doet kan hij z'n hoofd ook stil houden, dus veel tempowisselingen rijden in de galop, beetje verruimen, dus niet versnellen en weer terug rijden, en als je kan laat hem een keer z'n hals strekken in galop en pak m in de galop er weer bij, zorg dat hij niet in je hand gaat hangen,als hij dat doet weer even naar voren rijden, Succes!!!
En veel buiten galloperen, rechte lijnen en dan tempo wisselingen rijden,ga zelf in de verlichte zit, dan belast je hem niet, dan word hij het snelst sterker in zijn achterhand!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:06

Daar zijn we allemaal mee bezig dus ik ben op de goede weg, rij ook inderdaad veel rechte stukken buiten in de polder!
Verlichte zit is ook een goed idee.

Vandaag ging het zo goed, en op de linkerhand had hij zijn hoofd zelfs helemaal stil! Ik was helemaal verbaasd haha, op de rechterhand deed hij het ieeets meer, maar is dan ook linksgebogen, maar hij deed het alsnog veel minder.

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-11 16:12

Hier zie je hoe het buiten gaat:

De eerste gaat wat gehaaster, maar ik had hem wel onder controle, in het begin niet, maar dit was ook terug naar stal, dan gaat hij zoiezo wat sneller. De 2e is van stal af, die is rustiger. Daar schrikt hij trouwens even van mijn vader en hangt zijn tong uit zijn mond haha.