pony blijft niet staan bij opstappen..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

michaelally

Re: pony blijft niet staan bij opstappen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:41

ik vind het ook niet zo gemakelijk om mn verzorg paard te laten stilstaan ik oefen erop doormiddel van horsemanship

daphnenatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-11 18:48

misschien een keertje proberen met iemand ernaast die het paardje vasthoud? en een beetje afleiden door friemelen op zijn neus ofso. en als dit niet werkt in combinatie met een hoek?
ik hoop wel dat het je lukt, ken ook zulke ren weg gevalletjes waarbij je zelf nog met je been in de lucht hangt :x

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 08:30

He! Interessant toic dit..
Heeft iemand specifieke grondoefeningen?
Waarschijnlijk beginnen met basis; op licht signaal vooruit en achteruit
en dat dan ook vanaf een verhoging ofzo? }:0
Ben benieuwd of jullie creatievere dingen weten

Heukeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 10:51

Mijn paard deed dat ook. Gewoon heel veel geduld hebben en absoluut niet opstappen als hij niet stil staat. Ik heb dagen gehad dat ik 20 minuten bezig was voordat hij eindelijk opgaf. Daarna stapte ik op, en beloonde hem. Zet hem anders met zijn neus tegen het hek zodat hij geen kant op kan.

DoDo123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-11 19:37

Bedankt iedereen !

het gaat nu al veel beter !

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 19:43

dan zou ik maar snel opstappen! haha :D :D
nee ik zou het nie weten.

Pien1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 13:21

oefenen met het grondwerken, dat hij pas op jou "commando" mag gaan lopen.
dezelfde commando's gebruiken waarmee je hem op zijn plaats houdt als wanneer je het gaat proberen onder het zadel.
de tip om in de hoek op te stijgen was ook al gegeven, werkt vaak ook!
anders even iemand die jou een aantal keer helpt, en jou steeds een beetje meer vrijheid geeft totdat hij gewoon lekker relaxt blijft staan.
succes! +:)+

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 19:57

Mijn paard deed dit ook, toen ben ik grondwerk met hem gaan doen, longeren op commando, dus niet met de zweep erachteraan gaan. Als ik nu opstap en ik voel dat hij wil gaan lopen zeg ik "ho" en dan staat hij meteen stil. Doet hij ook tijdens het rijden zelf, hij is nu ontzettend gevoelig voor stemhulpen geworden, erg handig al zeg ik het zelf!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:07

Ik heb het bij Flame opgelost door westernles te pakken.
Daar leren ze namelijk, dat stilstaan een beloning is. Poown die nooit stil wou staan was opeens blij als ze mocht. Ging ze toch lopen met opstappen? Zodra ik zat trok ik haar dubbel, hier jij wou toch lopen? Ohhh je vind het niet leuk zo, omdat je nu enkel rondjes kan lopen? Dan moet je stoppen en stil gaan staan he. Dan laat ik los en mag je fijn even stil staan.
Dat geintje hebben ze snel door hoor. :D

zandloper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:36

Lamar schreef:
Mijne bleef ook niet staan, toen heb ik hem geleerd dat hij voor het staan een wortelschijfje krijgt (en dan laat ik hem zien dat ik er meer heb), en dan na het opstijgen weer 1 als hij stil bleef staan. Eerst geoefend met het hoofd naar het hek of een muur toe zodat hij niet vooruit kon.
Nadeel is dat hij nu altijd een wortelschijfje wil omdat hij nu netjes stil blijft staan...

Dit heb ik ook gedaan, nu krijgt ze de ene keer wel iets en de andere keer niet, het blijft dus een verassing of er wel of niet iets lekkers komt. Maar ze blijven er ook voor stilstaan.

DoDo123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-11 18:11

het lukt nu echt veel beter!
maar,
het gaat dan enkele keren heel goed, en dan plots enkele dagen dat ze naar mijn been bijt als ik mijn voet in de beugel wil zetten en dus ook naar voor of naar achter gaat stappen ;(
wat doe ik verkeerd?

honey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:18

Misschien plof je een beetj als je gaat zitten. Daar kan hij/zij last van hebben. Probeer hem een vast te zetten/tegen de bakrant aan te zetten als je opstapt en het heel rustig en voorzichtig te doen. Misschien helpt dat. ;)

xx

honey97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:19

En probeer eens aan de andere kant op te stappen. Misschien doet hij/zij het dan niet.

Domino_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-11 18:24

probeer het eens langs de andere kant!

Juliaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 10:50

Mijn paard deed het eerst ook altijd.
Als ik probeer op te stappen en mijn paard loopt naar voren, laat ik haar weer een stukje achteruit lopen en probeer het nog eens. Je bent misschien hier wel een tijdje mee bezig. Maar uiteindelijk geeft je paard het op. En kun je gewoon opstappen zonder dat je paard wegloopt!
Bij mij hielp het wel, hopelijk bij jou ook ;)

Pableu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 11:49

Laat iemand van je familie, vrienden e.d. voor je paard gaan staan of hem/haar vasthouden. Na een paar keer heeft ze het dan vast wel door ;)