En bedenk je verder: niemand had ervaring met jonge paarden voor het aan zijn/haar eerste jonge paard begon
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Joyce081084 schreef:_Jessie schreef:Ideaal is het niet maar als je een klik hebt, vind ik veel belangrijker!
Ik kocht mijn eerste paard 2 jaar geleden. Was net 3 en 3 weken zadelmak. Ik had maar 3 jaar op een manege gereden Was toen al 7 jaar geleden en verder alleen verzorgpaarden gehad.
Dus best een groter stap en zeker omdat ik al een half jaar niet meer fanatiek reed.
Toch heb ik hem gekocht want hij was gewoon het paard voor mij en dat vond ik veel belangrijker.
Het opleiden zal langzaam gaan maar je merkt dat je echt vooruit gaat en dat is zo ontzettend leuk!
Ik heb wel iedere week les en soms 2x in de week zowel prive als groepsles.
Wat leuk om te lezen![]()
En dat is zeker een grote maar ook gedurfde stap!
Zelf heb ik ook al een half jaar niet fanatiek gereden maar de laatste paar weken heb ik het wel weer een beetje opgepakt.
Met de E-pony die ik op het oog heb had ik ook direct een hele leuke klik. Het is een gewoon een dier met een heel fijn karakter en een echte kroelkont ook nog eens![]()
Ik heb al verschillende paardjes bekeken, ook zeker hele mooie, brave en lieverds maar als de klik mist dan houd het voor mij ook op want dit vind ik heel erg belangrijk.
A.s. weekend ga ik voor de 2e keer kijken en rijden, en dan ga ik denk ik maar gewoon mijn gevoel volgen.

kom snel genoeg vooruit gang in hoor 

mooi dat het geholpen heeft
Maar had meer met mijn rijdkunsten te maken (tegenstrijdige hulpen). Zoals je dus al een beetje uit mijn verhaal kunt maken, was ik op dat moment niet een erg goede ruiter. Ik had voor hem een paard wat een koel en rustig was en nooit iets fout deed, nu had ik opeens een Zangersheide-knol onder me in met een eigen karakter (en niet de makkelijkste).