Jong paard aan de teugel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Baily12

Re: Jong paard aan de teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-11 16:49

dank je ben blij om dat te horen :j
Ik heb sinds kort een instructrice (hoop ik goed geschreven :D) die bij mij komt les geven en die laat mij haar goed voorwaarts gaan dan loopt ze net wat hoger. Ik ben super trots op haar! Ze volgt me heel makkelijk in me hand :D Bedankt voor jullie tips allemaal!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 17:42

Let wel op dat je impuls en sneller niet door elkaar heen haalt!
Heb vanmiddag weer een voorbeeld gezien van een paard voorwaarts te rijden...sneller dus,over het tempo, maar daar heeft het paard qua training niets aan, dat heeft n.l niets met impuls te maken en het sneller worden aan je been!!
En juist het hoger gaan met het hoofd, zou lager moeten w.b.t de training!
Over de rug en vanuit achter laten lopen!
Nogmaals kijk/luister goed naar je paard! Als je denkt hier klopt iets niet, zoek andere instructie!

Baily12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-11 15:59

okee zal erop letten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 17:25

Klopt wat Aerdenhout zegt, herken dat ook bij mijn merrie. Als ik haar over haar tempo rijd, gaat ze racen, en dat gaat echt ten koste van takt en vooral impuls.
Ik heb haar geleerd te blijven in de gang waarin ze zit, totdat ik een andere opdracht geef; ik merk dat als ik daar consequent in ben, en haar dus niet steeds aandrijf, dat zij zich dan ontspant, en dan gaat zij zichzelf meer dragen. Zij voelt dan langzamer in het begin, en als zij zich echt gaat dragen, voel je dat achterbeen er echt onder gezet worden, dan voelt zij niet meer langzaam.

OMGponies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:09

Als je paard zelf aanleuning aanbied dan is dat alleen maar fijn, al heb ik de jonkies het liefst horizontaal lopen.
Maar zolang je zeker weet dat je paard aanleuning bied en niet achter de teugel kruipt -impuls verhaal hier- is er niets aan de hand. Ook goed dat je begeleiding hebt bij het opleiden van je pony. :)

lYennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-11 19:53

Gewoon op de zelfde manier door blijven rijden ; D