Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperLiesje schreef:het doet mij ook goed om te lezen dat er meer mensen met dit probleem zijn! Ik heb soms ook best wel eens het gevoel dat ik faal ofzo, dan denk ik, hallo ik rij al bijna 12 jaar en zelfs voor een braaf paard ben ik bang. zit echt allemaal tussen mijn oren. en als ik ernaast sta kan ik het wel relativeren, maar als ik er dan opzit, is het weer mis :p
ga vanmiddag weer naar paard, heel goed op mijn ademhaling letten, ben benieuwd!
ladyratina schreef:Vind dit topic heel fijn om te lezen. Ik was/ben ook zo'n angsthaas. Rij nu 3 jaar waarvan 2 met een eigen paard. Braaf beestje van 12 jaar oud. Ik lees hele heftige verhalen zoals die van jou Mickeyenvici. Ik ben één keer gevallen en geeneens hard of heftig. Ze schrok tijdens een les bij het aanspringen in galop en ging er vandoor. Ik bleef drie rondjes zitten en had haar bijna terug toen ze een zijsprongetje maakte en ik er alsnog afgleed. En vanaf dat moment zat het écht tussen mijn oren. Galop = vallen. Ik durfde niet meer te galopperen. Door veel les te nemen van hele geduldige instructeurs is het langzaam over gegaan. Maar nog steeds galoppeer ik niet graag. Ben altijd bedacht dat ze er vandoor kan gaan. Ik rij ook nooit helemaal onbevangen. Ik ben ook zo iemand die als het fris of winderig is haar paard longeert voor ik er op ga. En dat terwijl iedereen vind dat ik een super mak beestje heb.![]()
En toch vind ik het leuk![]()
Met aan de hand stappen etc heb ik overigens geen angst.
Horseware schreef:Het is helaas niet anders. Maar toch lees ik hier graag mee, wie weet kom ik nog wat tips tegenWant liefst zou ik van die angst afkomen zodat ik op wat meer paarden kan stappen.