Paard naar binnen laten kijken

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: Paard naar binnen laten kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 07:56

Het paard waar ik op reed, kan het wel, maar ik kan het zelf niet. Dus, in dit geval heeft het eventjes niets met de manegepony te maken. ;)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 13:31

Biggers schreef:
Het paard waar ik op reed, kan het wel, maar ik kan het zelf niet. Dus, in dit geval heeft het eventjes niets met de manegepony te maken. ;)

Elk paard kan het, maar waar het even omging. Veel manege paarden/pony's hebben (simpele) uitwegen gevonden om onder het werk uit te komen, vaak omdat een manege ruiter niet consequent is in het rijden of gewoon niet bekwaam genoeg.

Je geeft toe dat je het zelf (nog) niet beheerst (wat al een plus punt is :) ), maar is het paard of de pony waar je het op moet leren (voelen) wel het juiste dier. Als je wel de goede hulpen geeft, doet hij/zij het dan direct of probeert ie er toch nog even tussen uit te piepen? Of heb je een zekere en meer ervaren/bekwame ruiter nodig, zodat hij even overtuigd is...

Een paard denkt niet als; "zullen we even mijn ruiter gaan pesten" of wat dan ook. Alleen als het moeilijker wordt zal een manege paard vlugger er aan (willen) ontkomen, omdat ze dit vaak ook zo "aangeleerd" krijgen. :)

Nayomie

Re: Paard naar binnen laten kijken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-11 17:26

Ja, die pony is wel de juiste pony, waarom je het kan leren. Deze doet ook wel eens mee aan dressuur oefeningen. Deze pony is dan wel vervelend, maar als je hem goed aanpakt, doet hij alles voor je.