Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Kyra schreef:Als ik dit lees stel ik me voor: gestrekte armen, handen naast de schoft, naar beneden gedrukt; oftewel vast zetten van de armen en een gespannen zit aannemen.
met een vaste hand bereik je geen constante druk, want het paard word bij elke stap in zijn mond gerukt! Niet de bedoeling dus! zoals jij het nu beschrijft klinkt het als in de krul trekken, en dat is absoluut niet waar ik het over heb. Het is aan het paard vragen of hij wil zakken, doet hij dat dan toestaan.... Shiloh"]
[quote="Kyra schreef:Als ik dit lees stel ik me voor: gestrekte armen, handen naast de schoft, naar beneden gedrukt; oftewel vast zetten van de armen en een gespannen zit aannemen.
met een vaste hand bereik je geen constante druk, want het paard word bij elke stap in zijn mond gerukt! Niet de bedoeling dus! zoals jij het nu beschrijft klinkt het als in de krul trekken, en dat is absoluut niet waar ik het over heb. Het is aan het paard vragen of hij wil zakken, doet hij dat dan toestaan....
Zo krijg je elk paard met ze hoofd naar beneden, maar of ze nou zo nageefelijk zijn
Zo krijg je elk paard met ze hoofd naar beneden, maar of ze nou zo nageefelijk zijn
ilse_lieffie schreef:Ik vind dat je als je je handen zo breed houd je paard wel leuk 'aan de teugel' kan laten lopen, maar echt nageefelijk worden ze er ook niet van!! Veel been geven en je handen vooral NIET zo breed zetten, je laat het paard geen andere keus naar mijn meningZo krijg je elk paard met ze hoofd naar beneden, maar of ze nou zo nageefelijk zijn
![]()
Mja.. mijn mening
ilse_lieffie schreef:Ik vind dat je als je je handen zo breed houd je paard wel leuk 'aan de teugel' kan laten lopen, maar echt nageefelijk worden ze er ook niet van!! Veel been geven en je handen vooral NIET zo breed zetten, je laat het paard geen andere keus naar mijn meningZo krijg je elk paard met ze hoofd naar beneden, maar of ze nou zo nageefelijk zijn
![]()
Mja.. mijn mening![]()
Nee, als het aan mij ligt begin je met aan de teugel in de stap... en dan is het de kunst om hem zo lekker nageefelijk te rijden dat hij ook in stilstand lekker contact blijft zoeken met je handen en aan de teugel blijft staan..Citaat:Als ik dit lees stel ik me voor: gestrekte armen, handen naast de schoft, naar beneden gedrukt; oftewel vast zetten van de armen en een gespannen zit aannemen.
Citaat:Eerlijk gezegd zie ik dit liever als kneepjes, want eigenlijk zit je je paard dan jiust om de seconde in de mond, en dat is ook niet fijn, de enige reden waarom het paard nu zakt is omdat hij afwil van die kneepjes.