Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Bubbleee schreef:Sjors493 schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'
Ik snap wat jullie bedoelen
Alleen ik kan hem niet aan de longeerlijn zetten want dan stampt tie vollaan over je heen.
misschien lijk ik omdat ik deze topic heb geplaatst een onervaren ruiter.
maar dat is niet zo. Ik geef al best wel een tijdje les alleen wil graag nieuwe ideeen om de les net iets spannender te maken.
speed101 schreef:hoe loopt de pony?
loopt hij mooi aan de teugel of altijd maar laag en trekkerig?
zonder zadel * als ze dit niet doet * maar bouw dat rustig op.
dus een goede basis voor de springsport is er want zo houd je het leuk.
aerdenhout1 schreef:ik ga mee met'thustHim'. maar als je hem dan aan een longeerlijn maakt heb je net wat meer te 'vertellen'

[/quote]
speed101 schreef:ik rijd ook gewoon in de wei * oke de berijdertjes *
eerst eens lekker de basis van de dressuur nog eens doornemen zou ik zeggen.
en meschien mag jij eens aan de lange lijnen met het paardje geloof me dan leert het paardje veel.
longeren is aanleren met veel geduld en iemand aan de buitenkant van de pony lukt het wel.
speed101 schreef:de pony eerst moe maken als het niet aan de longe kan dan gewoon lange zweep en even achter de pony aan rennen.
verder ik ben begonnen * weet dat dit off gaat maar wel handig voor je* met balkjes om mij heen in een cirkel pony erom heen laten stappen en dan steeds meer balkjes weg eventueel een sprong op de volte.
dus de pony eerst even moe laten worden
lekker drafbalkjes en eventueel eerst zelf voor doen.
van dag tot dag kijken wat je doet niet gaan plannen het loopt toch anders bv de pony is niet vooruit f achteruit te krijgen.
meschien eens het bos in eventueel houd jij de pony vast en dan daar wat boomstammetjes/takken neerleggen