wat te doen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:45

Of je laat de uier gewoon even zitten, ze kan er wel last van hebben. En de friendly game is een game die je in combinatie met de andere games doet.

En dat heeft weer niets te maken met wel of niet rennen met een bit. Echt niet.
edit: precies zoals Geerke zegt.

Donkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 17:48

Hoihoi,

Ook ik heb met dit probleem gezeten met mijn draver. Toen ik mijn draver kocht kenden ze de 3 gangen wel, maar was het allemaal heel gehaast en vlug. Nu na bijna 4 jaar heb ik er een pracht paard aan, ook voor de dressuur! Bij mij zat het probleem er in dat ze te snel verveeld was en dan ging rennnen, met hulp van lessen hebben wij hier samen onze draai in gevonden. Heel veel overgangen, schijnovergangen en vooral veel rust. Nu kreeg ik laatst het "compliment" dat het geen volle draver kon zijn, door de manier waarop ze liep. Nou degelijk wel! Ik zou dus wel aanraden om les te nemen.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:04

VVDD > RT-P

wemkelover

Re: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 20:26

Ik heb toch ook helemaal niet gezegd dat het niet kon ofzo.
Jij valt mij juist aan, ik bedoel het namelijk helemaal niet zo raar.
Het is voor een draver alleen wel vele male moeilijker als een kwpn.
Ik weet hoe het is, ik rijd op friezen denk je dat altijd makkelijk is. Kwpn of dergelijke zijn er nou eenmaal makkelijker in omdat die daar gefokt voor zijn.

ZoZenn

Re: wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:15

Het is wel een draver he, dat zijn nu eenmaal verschrikkelijke monsters, vooral rond 4/5/6 ^^
Gewoon lekker lol maken met je pony en spelenderwijs, met veel afwisseling, proberen een band met je pony op te bouwen en hem/haar ervan te overtuigen dat jij toch echt de baas bent :)
Kan even duren, wantja, het is een jonge draver :+

Atalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 22:32

heeft je draver al wel voldoende balans ontwikkeld en is ie soepel en recht in het lijf? de mijne ging in draf rennen als ze uit balans raakte, ze kon moeilijk krappe bochten of voltes maken, hoofd ging naar buiten en versnelling omhoog. door voltes te blijven draven ging ze zeker niet langzamer! dit zag je bijv ook als ik haar liet slalommen om bomen heen, ging ze gelijk harder.
van wat ik zo hoor reageren veel dravers op problemen als spanning, pijn of onbalans door harder te gaan lopen. nu na veel oefenen met rechtrichten, longeren, gebruik bodywrap etc kan mijn draver eindelijk rustig ontspannen draven. dit heeft bij ons ruim driekwart jaar geduurd, maar ik rij ook maar 2-3 keer per week. nu ze dat eenmaal kan, zoekt ze het ook inderdaad zelf op! ze vindt dressuren ook gewoon leuk en doet haar best ervoor, al is ze dan geen natuurtalent. we zijn inmiddels al aan de schouderbinnenwaarts toe :)

ik zou het niet te snel opgeven hoor, als je het paard in december pas gekocht hebt ben je nog niet zo lang bezig, het kost gewoon tijd.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 07:48

Atalanta schreef:
heeft je draver al wel voldoende balans ontwikkeld en is ie soepel en recht in het lijf? de mijne ging in draf rennen als ze uit balans raakte, ze kon moeilijk krappe bochten of voltes maken, hoofd ging naar buiten en versnelling omhoog. door voltes te blijven draven ging ze zeker niet langzamer! dit zag je bijv ook als ik haar liet slalommen om bomen heen, ging ze gelijk harder.
van wat ik zo hoor reageren veel dravers op problemen als spanning, pijn of onbalans door harder te gaan lopen. nu na veel oefenen met rechtrichten, longeren, gebruik bodywrap etc kan mijn draver eindelijk rustig ontspannen draven. dit heeft bij ons ruim driekwart jaar geduurd, maar ik rij ook maar 2-3 keer per week. nu ze dat eenmaal kan, zoekt ze het ook inderdaad zelf op! ze vindt dressuren ook gewoon leuk en doet haar best ervoor, al is ze dan geen natuurtalent. we zijn inmiddels al aan de schouderbinnenwaarts toe :)

ik zou het niet te snel opgeven hoor, als je het paard in december pas gekocht hebt ben je nog niet zo lang bezig, het kost gewoon tijd.

daar heb je gelijk in...het is vaak een balans probleem...niet alleen van het paard,maar een ruiter die geen onhafhankelijke zit heeft helpt er ook niet aan mee.Dan heb je een dubbel probleem.