Weglopen, over de schouder vallen, steigeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 09:54

HBZ schreef:
Blijft het paard zich zo gedragen als jij zegt, dan zou ik stoppen met rijden en vooral mijzelf niet schuldig voelen. Dan is het paard gewoon niet goed en veel te gevaarlijk.

Ik weet het niet of ze gevaarlijk is, ze is enorm intelligent en heeft me wellicht iets willen duidelijk maken doorheen al het contact die we gehad hebben.
Het viel me ook op dat als de instructrice haar longeerde (dat was mijn eerste les met haar, longeren), dat ze mooi vanuit draf in stap ging als ze dat vroeg, van mij wou de merrie echt niet gaan stappen. Ze vertraagde dan wel vanuit draf, maar bleef nerveus rond tippelen zonder te willen stappen.
De eigenaars hebben geen problemen om haar te halen in de weide, maar voor mij liep de merrie weg. Misschien omdat ze wist dat ik met haar zou werken, want ik had haar al bijna elke dag gelongeerd ofwel omdat ze me helemaal niet mocht om bepaalde redenen.
Ze draaide dan constant rondjes rond een dochter van haar die ook in de weide stond en pas als ik haar belette van dicht rond haar dochter te draaien, dan ging ze op een afstand misnoegd doodstil staan en liet zich dan vangen.
De laatste dag dat ik ging (ik moest haar gewoon uit de weide halen om in de stal te zetten, meer niet) vertelde ik haar, gewoon stom van mij maar ik wou het haar vertellen, dat ik niet meer zou rijden met haar en daar weg ging. Guess what? Ze bleef staan en ik heb geen seconde achter haar aan moeten lopen.
Ik zou bijna gaan denken dat ze me ergens begrepen had en blij was van me af te zijn :D . Mysterieuze wezens, die paarden...

Cambiar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 19:43

Ik wou gewoon even zeggen dat ik m'n eerste les rechtrichten gevolgd heb met een jonge merrie van m'n trainster. Het ging fenomenaal goed en ik heb enorm veel bijgeleerd. Een echte aanrader. Ik wist ook niet dat een paard zo kon veranderen als je de juiste dingen doet en zoveel aangenamer gaat lopen.
Ik heb vroeger heel lang dressuur gereden, maar wist niet wat zij me vertelde (over schouders benen en bekken van het paard en waar je allemaal moet op letten...). Ik denk dat we op goeie weg zijn *\o/*

Die mevrouw zou op die Friese merrie rijden, maar toen ik gisteren vroeg hoe het gegaan was met haar, vertelde de eigenaar me dat ze niet met de merrie gereden had...ik weet genoeg en ben blij dat ik er niet meer verder mee doe.
Mijn onzekerheid smelt langzaam weg ...