te snelle pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:05

_horselovee_ schreef:
lobbie19 schreef:
ik las dit:
[RT-P] Problemen met snelheid galop, hoe onder controle te krijgen?
misschien zit er iets bij wat je kunt gebruiken?

dankjee!
maar hoe kan je z'n achterhand dan trainen? door veel voltes te maken ofzo? :o
enn,, ze is ook heel snel in draf en stap daar ook nog tips voor (maar dat is wel een stuk minder, wel gewoon te houden)

Ja, voltes maken is goed. En je zou (schijn)overgangen kunnen rijden. En veel tempowisselingen. Longeren kan idd ook helpen. Misschien dat je ook wat balkjes op de longeervolte kunt leggen.

Eileen_

Re: te snelle pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:10

okeej, bedankt! :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:20

1.64 is wel heel erg lang voor op een shet hoor :P zal niet mooi staan. Maar mijn mening is dat lengte niet zo heel veel uitmaakt, ook al zullen anderen daar heel anders over denken.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 15:33

Slofje schreef:
1.64 is wel heel erg lang voor op een shet hoor :P zal niet mooi staan. Maar mijn mening is dat lengte niet zo heel veel uitmaakt, ook al zullen anderen daar heel anders over denken.

hihi, jaa daar ben ik het ook mee eens, en het staat idd niet zoo mooi ;p

_Isa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 15:37

eerst longeren en zwaar zitten in het zadel.. als je pony te hard gaat.
als je pony in draf ik te "snel" gaat blijf dan dicht bij het zadel lichtrijden dat helpt bij mij altijd

Suc6

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:30

Is er niemand die zich afvraagt WAAROM deze pony hard wil/gaat galopperen?
Niet aanvallend bedoelt overigens :)

Juuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 16:35

Bitloos hoofdstel :j

yentel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 17:48

MssMaris schreef:

Ja, dat is wel waar. Ik had gelezen op dat ene topic, dat als een paard het moeilijk vind om zijn achterbenen te gebruiken, soms hard en zonder controle gaat rennen. En zo te vluchten voor het dragen van z'n achterbenen..
Iemand anders nog een oorzaak?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:50

il_horse schreef:
eerst longeren en zwaar zitten in het zadel.. als je pony te hard gaat.
als je pony in draf ik te "snel" gaat blijf dan dicht bij het zadel lichtrijden dat helpt bij mij altijd

Suc6

haha,, maar als ik ga lichtrijden, gaat ze juist heeeeeel snel draven :P
daarom zit ik altijd door >.<

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 18:53

lobbie19 schreef:
MssMaris schreef:

Ja, dat is wel waar. Ik had gelezen op dat ene topic, dat als een paard het moeilijk vind om zijn achterbenen te gebruiken, soms hard en zonder controle gaat rennen. En zo te vluchten voor het dragen van z'n achterbenen..
Iemand anders nog een oorzaak?

dat lijkt me idd best logisch, ze kan gewoon niet rustig stappen/draven/galopperen
kan je ook nog zien als ze dat heeft ofzoo?

Flooreke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 19:34

Probeer tijdens haar rennen je knieën te sluiten -schouders "blokkeren"-
Als dat echt niet helpt, figuren rijden. Zoals eerder vermeld in een reactie (:

Groetjes.

Raiinboww

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:54

Martingaal hoeft nieteens ten hulp te komen. Ik had eerst leuk sportponytje maar, die liep dus ook heel snel. Maar ik ben er achtergekomen dat gewoon je eigen tempo aan te houden ze ook langzamer gaan. En ondertussen gewoon lekker aan de teugel vragen, dat maakt het haar moeilijker dat ze snel kan lopen. Zo geef je haar de juiste hulp. Dus haar aan de teugel vragen en ondertussen rustiger gaan lichtrijden en in galop gewoon aan de teugel houden. Zo heb ik het toen opgelost.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 20:59

Weet je zeker dat ze niet onder het gewicht uitrent? Aangezien je aangeeft altijd door te zitten, ze niet terug te krijgen is, en in combinatie met je lengte en gewicht lijkt me dat misschien niet het beste idee. Ik weet niet hoe hoog je shet is? Maar shetten zijn vooral sterk wat trekken betreft en dat wil niet zeggen dat ze ook een sterke rug hebben... Het zijn stevige pony's maar hou alsjeblieft in de gaten dat je niet te zwaar bent.
De pony kan het makkelijk aan misschien, maar zo lijkt het, dat wil niet meteen zeggen dat het ook echt goed is. Succes met je pony in ieder geval :)

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:06

Ann_moi schreef:
Weet je zeker dat ze niet onder het gewicht uitrent? Aangezien je aangeeft altijd door te zitten, ze niet terug te krijgen is, en in combinatie met je lengte en gewicht lijkt me dat misschien niet het beste idee. Ik weet niet hoe hoog je shet is? Maar shetten zijn vooral sterk wat trekken betreft en dat wil niet zeggen dat ze ook een sterke rug hebben... Het zijn stevige pony's maar hou alsjeblieft in de gaten dat je niet te zwaar bent.
De pony kan het makkelijk aan misschien, maar zo lijkt het, dat wil niet meteen zeggen dat het ook echt goed is. Succes met je pony in ieder geval :)

Het is een grote Shet, en ze is ook heel snel bij kleine kinderen, daarom durven ze er geen kleine kinderen op te zetten >.< Weet gewoon bijna zeker dat het daar niet aan ligt. ohh w8 ff heb misschien wel een foto:
Afbeelding
Dit is niet de pony, maar is wel even groot.
alsjeblieft niet kopiëren, het is niet mn eigen foto >.<

Evaleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:10

Ik wil niet moeilijk doen meer lengte maakt wel degelijk uit, als je te groot bent zal je je pony uit balans brengen, dat kan ook een reden zijn dat hij zo'n vaart maakt, aangezien hij zich in balans wil proberen brengen. Ook je gewicht maakt uit, op zich vind ik het niet zo verstandig dat je rijdt met jouw lengte op een shet, zoals hierboven wordt gezegd, een shet is sterk, maar ook zijn rug zal een maximum hebben qua gewicht.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:13

Evaleo schreef:
Ik wil niet moeilijk doen meer lengte maakt wel degelijk uit, als je te groot bent zal je je pony uit balans brengen, dat kan ook een reden zijn dat hij zo'n vaart maakt, aangezien hij zich in balans wil proberen brengen. Ook je gewicht maakt uit, op zich vind ik het niet zo verstandig dat je rijdt met jouw lengte op een shet, zoals hierboven wordt gezegd, een shet is sterk, maar ook zijn rug zal een maximum hebben qua gewicht.

maar de pony hier op de foto, is even groot, en even sterk en is juist best sloom..
en zoals ik nu al heel vaak heb gezegd:
Bij andere mensen is ze ook snel (ook kleinere kinderen) :P

Evaleo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:17

Ja dat kan zijn, maar ik heb het even over het feit dat ik het onverstandig vind dat je met jouw grootte (en gewicht) op een shetlander gaat rijden. Ookal is hij 'groot' en 'sterk' een paard/pony is een vluchtdier en zal dus niet meteen laten merken dat hij/zij pijn heeft.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 21:17

Snelheid zegt natuurlijk niet alles, en ik kan vanachter mijn computer niet zeggen of je pony er echt last van heeft of niet. En ik wil niet zeggen dat het niet goed is, en een discussie aangaan van je bent te groot en te zwaar. Maar toch wil ik gezegd hebben dat het niet perse wil zeggen dat het paard er geen last van heeft als hij hard loopt, paarden hebben toch gauw de neiging door te lopen, ze hoeven hun zwakte namelijk niet te laten zien.
Hiermee wil ik jou dus ook niet afkraken of een persoonlijke aanval doen, maar ik denk dat je misschien aan de grote/zware kant kan zijn en daar een deel van het probleem kan liggen.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-11 21:25

Ann_moi schreef:
Snelheid zegt natuurlijk niet alles, en ik kan vanachter mijn computer niet zeggen of je pony er echt last van heeft of niet. En ik wil niet zeggen dat het niet goed is, en een discussie aangaan van je bent te groot en te zwaar. Maar toch wil ik gezegd hebben dat het niet perse wil zeggen dat het paard er geen last van heeft als hij hard loopt, paarden hebben toch gauw de neiging door te lopen, ze hoeven hun zwakte namelijk niet te laten zien.
Hiermee wil ik jou dus ook niet afkraken of een persoonlijke aanval doen, maar ik denk dat je misschien aan de grote/zware kant kan zijn en daar een deel van het probleem kan liggen.

haha, okejj.
toch bedankt dat je helpt met een oorzaak zoeken :)

Oliiviia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 10:49

Ik herken dit, mijn pony is net hetzelfde. 1 keer galopperen? Altijd galopperen :))
En haar probleem was dan nog dat ze een slecht evenwicht had en dus al een paar keer tegen de vlakte is gegaan.

Als de shet zo begint te crossen, hang je dan aan je teugels of laat je ze net iets losser?
Mijn pony kon er gewoon niet tegen dat je de teugels heel kort neemt en als je dat doet gaat ze sneller.
Dus misschien is dit ook zo bij jouw shet?

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 20:24

Oliiviia schreef:
Ik herken dit, mijn pony is net hetzelfde. 1 keer galopperen? Altijd galopperen :))
En haar probleem was dan nog dat ze een slecht evenwicht had en dus al een paar keer tegen de vlakte is gegaan.

Als de shet zo begint te crossen, hang je dan aan je teugels of laat je ze net iets losser?
Mijn pony kon er gewoon niet tegen dat je de teugels heel kort neemt en als je dat doet gaat ze sneller.
Dus misschien is dit ook zo bij jouw shet?

haha, met de teugels eigenlijk nooit echt opgelet :P volgens mij laat ik het eerst wat losser en als ik haar echt terug wil nemen, natuurlijk wel korter :)
hoe heb je dat opgelost met haar evenwicht? :P