Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Brendaaaa schreef:Zilfstar schreef:Hmmm, voeten van ruiter steken in mijn opinie onder zijn buik uit en vind haar ook ver boven zijn hoofd uitsteken. Hoe lang is ruiter en hoe groot is pown?
Zeg hou eens op zeg, het gaat over een SHETLANDER. Daar moet je die standaard criteria toch een beetje voor loslaten, want anders passen er feitelijk alleen baby's op. En ze kunnen echt wel wat meer gewicht dragen!
midgie schreef:Een ezel kun je niet met een paard vergelijken, een paard is een vluchtdier en een ezel niet,
Ik zie het niet om onder het werk uit te komen, maar meer als ik weet het niet meer, vaak word word er aan genomen dat een shet zadel en ruitermak word geboren, maar ook een shet heeft dezelfde opleiding nodig als een paard van 180 en dan kan een kind niet.
Miepie77 schreef:midgie schreef:
er zijn wel meer ponies die dit doen, is gewoon brutaligheid, ze weten heel goed dat ze zo niets meer hoeven te doen, zelfde als met een flinke bok geven zodat ruitertje eraf ligt en dan hard een rondje door de bak crossen, je ziet die ponies nog net niet lachen
paarden zijn hier meestal te meegaand voor en een volwassene zal het niet zo snel uit de hand laten lopen
edit: dat hoofd op die eerste fotot is echt een boef
Miepie77 schreef:@midgie :
Misschien eens niet alles wat paarden en mensen doen zien als zielig en angstig, als je dit allemaal zo ziet, waarom heb je dan zelf een paard, dan moet je er ook niet op gaan zitten
Ik wil met veel rekening houden, heb er zelf 1 met een slecht verleden, maar er is echt een groot verschil tussen angst en gewoon stoutigheid wat een gewoonte is geworden.
Maar ik ga hier verder niet opin want de TS heeft hier niets aan.
Shauni schreef:Ik vind de ruiter niet te groot.. Wil je eens naar het zadel kijken? Ik heb het gevoel dat hij niet lekker ligt..
tessa_brian schreef:Probeer hem voor te zijn. Gaat hij langzamer lopen voor hij gaat liggen? Of met zijn hoofd zakken? Gelijk als je het idee krijgt dat hij wil gaan liggen flink aandrijven en een tik erbij. Eventueel kan er iemand vanaf de grond met een longeerzweep er achterlopen op het moment dat hij wil gaan liggen.
Verder zag ik ergens staan dat hij graag rolt? Mischien denkt hij gewoon als hij de bak ik komt: hmmm lekker even rollen. Dus niet om onder het werk uit te komen, maar gewoon omdat hij behoefte heeft aan een keer flink rollen. Als dit het geval is zou je kunnen proberen om hem voor het rijden even in de bak te laten rollen, en meteen na het afzadelen weer. Dan krijgt hij de kans om lekker uitgebreid te rollen VOOR en NA het rijden. Dan heeft hij tijdens het rijden die behoefte niet meer zo erg.
Ik ken ook zo'n dondersteen
Zilfstar schreef:Volgens mij is dit puur staken en heeft dit beessie er dus gewoon geen zin in. Het werd eerst grappig gevonden en wrs niet meteen bij de eerste keer gecorrigeerd. Effect: pown heeft door dat door te rollen hij even zijn eigen ding kan doen en NIET hoeft te luisteren naar wie erop zit. Mijn idee: aanpakken, liefst duidelijk (zacht als het kan, hard als het moet) en in dit geval zeg ik: hard. Ferme tik met de zweep op de billen (oei, nu krijg ik Bokt over me heen) en doorlopen!