Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

van de wei te lopen. Annemaarel schreef:PLIEES help (:
Als we naar vanaf de buitenbak de hoek om willen gaan loopt ze een stuk en staat ze gelijk op de handrem, nee staat niks engs verder.
Zet een ander paard een paar stappen naar voor, is alles OK.
Even later loopt ze weer voorop, gewoon open weg, niks aan te zien. Weer op de handrem.
Op de terugweg niks aan de hand.
Annemaarel schreef:@Cath_16 ik heb et gelezen, maar alles wat er genoemd word helpt echt niet.. Allemaal al geprobeerd.
Slofteugel eraf halen heeft bij mij echt geen enkel nut trouwens, want voor mn eigen veiligheid.. Pff tis een paard met buiten een mond van staal, niet grappig meer or!
en dan ben je ook nog zonder je veilige kudde of iets anders waar je op kunt vertrouwen.
Maar wel dat dat een soort keerpunt is geweest en dat mijn paard vanaf toen moediger begon te worden buiten in z'n eentje (= zonder andere paarden) en dat hij zelfs als hij ergens niet langs durfde achterom begon te kijken ("joh, kom d'r es af. Er is hier wat geks")
Hij wil maar al te graag dat hij ergens op kan vertrouwen en het is handig als je weet te bereiken dat jij die rol kunt vervullen. Maar je moet 'm wel verdienen.
we doen er veel grondwerk op het moment, ook met mijn dochter gaat dat goed. Dochter erop gaat ook goed, maar merk dan toch dat paardje het spannend vindt zodra er niemand meer naast loopt. Zolang ze me ergens in het vizier kan hebben is het o.k. Rustig op/uitbouwen maar.